Fellesløsninger innen forskerstøtte: Referat fra møte i styringsgruppen 6. mai 2021

Til stede: Ingrid Sogner (FIADM), Unn-Hilde Grasmo-Wendler (MED), Karl Kallhovd (KHM), Ingse M. W. Noremsaune (MN), Monica Bakken (HF), Erik Knain (UV), Tore Nilssen (SV), Johannes Elgvin (SV) og Emil Bæk Holland (SV, referent)

Sak 1. Status i prosjektet – orientering fra prosjektleder

Prosjektleder orienterte om status i prosjektet og viste leveransene fra de ulike ekspertgruppene.

Vedlegg – Statusrapport fra februar 2021

Sak 2. Prosjektforlengelse – status for arbeidet med organisering og finansiering – diskusjon i styringsgruppen

Unn-Hilde og Johannes orienterte om fakultetsdirektørenes beslutning om prosjektets videreføring uten transaksjoner mellom fakultetene. Styringsgruppen slutter seg til fakultetsdirektørenes avgjørelse om å videreføre piloten uten økonomiske transaksjoner.

Det ble vedtatt at prosjektet skal evalueres i løpet av høsten og at det før årsskifte utarbeides en sluttrapport med forslag til videreføring av fellesløsninger.

Sak 3. Forslag til ny leder og sammensetning av styringsgruppen fra høsten 2021

Unn-Hilde slutter ved UiO. Monica Bakken overtar rollen som leder av styringsgruppen for prosjektet fra høsten 2021. MED oppnevner et medlem til styringsgruppen.

Sak 4. Eventuelt

Det ble ikke meldt inn noen eventueltsaker.

Publisert 3. nov. 2020 09:51 - Sist endret 26. mai 2021 11:30