Prosjektet befinner seg nå i siste del av gjennomføringsfasen hvor det utvikles et system for oversikt over helseforskningsprosjekter. Systemet vil gå over fra utvikling til drift onsdag 26. april og være klart til å tas i bruk 1. mai. Prosjektet går som planlagt og det er ingen usikkerhetsmomenter eller uforutsette hendelser å rapportere om.
Siden forrige rapportering 9. september er følgende milepæler oppnådd:
- Når behovsbeskrivelse er utarbeidet og godkjent (19.10.2016)
- Når eksisterende systemet er kartlagt og godkjent (08.11.2016)
- Når anbefaling av løsning er utarbeidet og godkjent (08.11.2016)
- Når valg av løsning og vei videre er besluttet (06.12.2016)
- Når plan for fase 3 av prosjektet er utarbeidet og godkjent (17.01.2017)
- Når førsteutkast til løsningsbeskrivelse er utarbeidet (17.01.2017)
- Når referansegruppe er utnevnt (17.01.2017)
- Når detaljert løsningsbeskrivelse er utarbeidet og godkjent (14.02.2017)
For mer informasjon om planene i prosjektet se her.
Per 1. april 1475 timer i prosjektet
- Hvor 1075 av disse er prosjektledelse, interaksjonsdesign (behovskartlegging, anbefaling av løsning, utarbeidelse av løsningsbeskrivelse), møtevirksomhet etc.
- Hvor 460 av disse er utvikling
Dette utgjør et forbruk på 932 657kr av tildelte 1 845 000kr med følgende fordeling:
- 679 400kr for prosjektledelse, interaksjonsdesign og møtevirksomhet
- 290 720kr for utvikling
På vegne av prosjektet
Sandra Nilsen, assisterende prosjektleder