Gjennomføringsplaner er klare for IHR

Planer for gjennomføring av tiltak for IT-virksomheten, bilagslønn og studieadministrasjon innebærer midler til opplæring, kultur- og organisasjonsbyggende tiltak og kjøp av systemløsninger.

Styret vedtok 23.10.2012 en rekke tiltak for tre av områdene Internt handlingsrom har arbeidet med:

Det er nå utarbeidet detaljerte planer for gjennomføring av tiltakene.

Nok ressurser

Fagdirektørene, som er ansvarlig for gjennomføringen, er bedt om å sette av nok ressurser til å gjennomføre vedtakene innenfor rimelige tidsfrister. Arbeidet skal skje i tett samarbeid med fakultetene, universitetsbiblioteket og museene.

Opplæringstiltak for ansatte

Det vil bli satt i gang opplæringstiltak der det er nødvendig til ansatte som får nye arbeidsoppgaver. I tillegg vil det bli behov for økonomiske midler til tilpassing, utvikling og kjøp av systemløsninger og kultur- og organisasjonsbyggende tiltak.

Lederstøtte

Organisasjons- og personalavdelingen har opprettet en egen gruppe som skal bistå med råd når det gjelder formelle vilkår i henhold til lov og avtaleverk. I tillegg skal de støtte ledere i gjennomføringsprosessen, slik at lederne kan være en ressurs og støtte for egne medarbeidere.

Tett oppfølging

Universitetsdirektøren vil følge opp gjennomføringen og rapportere om status, fremdrift og avvik til UiOs styre. Direktørnettverket, dekanmøtet, de ansattes organisasjoner og vernelinjen vil bli oppdatert i sine faste møter.

Statusrapportene vil legges ut på IHRs nettsider.

Etter planene skal de fleste tiltakene for de tre områdene være rullet ut i organisasjonen innen utgangen av 2013.

Gjennomføringsplanene finnes her.

Av Bente Hennie Strandh
Publisert 3. des. 2012 15:08 - Sist endret 9. okt. 2015 17:30
Legg til kommentar

Logg inn for å kommentere

Ikke UiO- eller Feide-bruker?
Opprett en WebID-bruker for å kommentere