Styret vedtok IHR-mandatene

Styret vedtok forslaget til mandater for de fem prioriterte områdene innenfor IHR, men ønsket en justering av ordlyden i mandatet for området “Roller og ansvar knyttet til de administrative nivåene”.

Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe understreker viktigheten av å involvere alle deler av organisasjonen i arbeidet med IHR.

Mandatene ble behandlet i Universitetsstyrets møte 18. oktober i år.

Styret viste stort engasjement for IHR, og ønsker at prosjektet skal stå på sakslisten for styremøtene framover.

Styret ønsket en dypere presisering av hva UiO vil oppnå innenfor området “Roller og ansvar knyttet til de administrative nivåene”.

Ønsker bred representasjon

Viktigheten av å involvere medarbeidere som til daglig jobber med de områdene plangruppene tar for seg ble understreket. I tillegg ønsket man bred representasjon i gruppene, og at disse også skal inkludere studenter.

Universitetsdirektøren fikk fullmakt til å oppnevne gruppemedlemmer.

Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe er fornøyd med styrets behandling, og vil på bakgrunn av kommentarene gjøre nødvendige presiseringene i mandatet for området “Roller og ansvar knyttet til de administrative nivåene”.

Arbeidsdeling mellom sentraladministrasjonen og enhetene

Styret drøftet arbeidsfordelingen mellom sentraladministrasjonen og enhetene. Målet må være å komme fram til en fordeling av oppgaver som hele organisasjonen er tjent med.

Universitetsdirektøren mener også at dette er viktig.

– En vurdering av hvor oppgavene skal ligge, vil være sentralt i innenfor alle fem områdene, sier hun.

Involvering er viktig

– Vi er svært opptatt av å involvere alle deler av organisasjonen i dette arbeidet. Det er de som jobber med sakene som sitter på detaljkunnskaper om hvordan rutiner og arbeidsprosesser fungerer i dag. Uten direkte engasjement fra de ansatte vil vi ikke komme fram til en bedre måte å jobbe på, mener universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.

Mandatene som ble behandlet av styret (pdf) (krever innlogging)

Av Bente Hennie Strandh (tekst og foto)
Publisert 19. okt. 2011 14:38 - Sist endret 9. okt. 2015 17:30
Legg til kommentar

Logg inn for å kommentere

Ikke UiO- eller Feide-bruker?
Opprett en WebID-bruker for å kommentere