Etablering av Enhet for lederstøtte

Bakgrunn

Lederstøtte er en ny enhet i UiO:Ledelsen og støtteenheter og består av 23 medarbeidere. Lederstøtte er knyttet direkte til UiO-ledelsen med ansvar for å bistå rektor og universitetsdirektør på felt av betydning for overordnet styring av UiO.

Operativ gjennomføring av prosjekter og tiltak skal utføres av administrative støtteenheter og desentrale miljøer. Skillet mellom funksjoner knyttet til utvikling av strategi/policy og drift medfører at man må gå opp nye grenseflater, etablere nye samarbeidsformer og formelle samarbeidsarenaer i Lederstøtte og mellom Lederstøtte og øvrige enheter.

Prosjektets leveranse

  • Oversikt over oppgaver og grenseflater som finnes internt i Lederstøtte og mellom Lederstøtte og øvrige enheter.
  • Forslag til samarbeidsformer og samarbeidsarenaer (møtearenaer, team, behov for koordinering) internt i Lederstøtte og mellom Lederstøtte og øvrige enheter, basert på oversikten over oppgaver og grenseflater.
  • Forslag til samspillsregler og prosedyrer knyttet til ressursuttak fra støtteenhetene.

Prosjektets mål og ønskede gevinster

Komme frem til arbeidsformer, samspillsregler og prosedyrer som sikrer at samarbeidet internt i Lederstøtte og mellom lederstøtte og øvrige enheter fungere på en forutsigbar og god måte.

Tentativ gjennomføringsplan

Når Hva
Januar/februar Oppstartsseminar for de ansatte i enheten
Januar Utarbeide oversikt over grenseflater mot andre enheter og internt i lederstøtte
Januar Utarbeide forslag til samarbeidsformer og anrenaer og samspillsregler
Mars Oppfølgingsseminar
Juni Oppfølgingsseminar

 

 

Publisert 27. nov. 2013 17:55 - Sist endret 14. juli 2023 20:41