Adressegrupper

Adressegrupper er et nyttig verktøy for saksbehandlere som sender likelydende utgående brev til samme gruppe mottakere.

Det er kun arkivarer som har autorisasjon til å opprette adressegrupper.

Det er to operasjoner for å få plass en adressegruppe:

  1. Opprettelse av selve adressegruppen
  2. Adressene som er aktuelle hentes fra et eget adresseregister i ePhorte

Dette betyr at adressene du vil legge inn i adressegruppen allerede må ligge i adresseregisteret.

Opprette adressegruppe

  • Klikk på Adm verktøy i venstremenyen.

  • Klikk på Arkivstyring, Adressegrupper og til slutt Ny:

  • Du får opp bildet som vist under, hvor du skal lage et navn på adressegruppen.
    • Kortnavn: Maksimum 10 tegn.
    • Navn: Fullt navn
  • Klikk Lagre.

Legge inn adresser i  adressegruppen

  • Klikk på Adm Verktøy i venstremenyen. Velg Adressegrupper og Søk.
  • Kortnavn: Fyll inn kortnavnet på adressegruppen du opprettet og klikk Søk nå.

 

  • Klikk på teksten for den aktuelle adressegruppen under feltet Navn.

  • Klikk på den blå pilen i fanen Medlemmer og velg Nytt.

Søk frem adressen som skal legges inn i Adressegruppen

  • Klikk på forstørrelsesglasset som ligger til høyre i feltet Medlem.

  • Du får opp søkebildet. Hvor mange felt du fyller ut avhenger av hvor presist søk du ønsker.
  • Klikk Søk når du har fylt inn ønskede felt.

  • Du får frem søkeresultatet:
  • Klikk på navnet til adressaten du skal ha inn i adressegruppen du opprettet.

  • Du får opp bildet under med valgte adressat. Klikk Lagre.

  • Adressaten har nå blitt lagt inn i adressegruppen.

 

 

Publisert 24. juli 2012 13:19 - Sist endret 22. juli 2016 15:44