Feil ved digital forsendelse

Adresse mangler postnummer og /eller poststed

 

Løsning:

Gå inn på journalposten

 

Klikk på nedtrekksmenyen for selve journalposten og velg Rediger.

Endre status til R-reservert og avslutt med Lagre

 

 

Gå inn på journalposten igjen

  • klikk på fanen Avsender/mottaker.
  • Klikk på nedtrekksmenyen for mottakeren og velg Rediger.

 

Fyll inn det som mangler av postnummer og/eller poststed,  huk av "person" dersom mangler.

 

For å trigge ePhorte til å ekspedere på nytt:

  • Klikk  på nedtrekksmenyen for Forsendelsesmåte og velg GENERELL - Generell digital forsendelse.
  • Klikk på nedtrekksmenyen for Forsendelsesstatus og velg K - Klar for sending.
  • Klikk på Lagre.

 

Endre så status til F-ferdig

  • Klikk på nedtrekksmenyen for selve journalposten og velg Rediger.

 

Velg status F-ferdig og Lagre

 

 

  • Journalposten vil nå ekspederes automatisk på nytt idet du endret status på journalposten til F-ferdig.
  •  Er ekspederingen vellykket vil journalposten ligge i venstremenyens  " EDF- Sendt til digital postkasse" eller " EDF - Sendt til utskrift".
    • Journalposten journalføres av arkivet.

 

 

 

Publisert 28. nov. 2022 10:07 - Sist endret 28. nov. 2022 10:07