Avansert søk - forklaring av søkefelt
Det kan være behov for å forklare enkelte feltnavn noe mer utdypende. Dette gjelder spesielt for brukere som skal utføre avanserte søk.
Starte et avansert søk
- I feltet Søk etter velger du hva du vil søke etter og du får opp søkekriterier tilpasset det du ønsker å finne.
![](/for-ansatte/arbeidsstotte/saksbehandling-arkiv/ephorte/saksbehandler/sok-i-ephorte/bilder/6-4-bilde-2-480.jpg)
Saker
- Når du har startet et avansert søk og skal søk etter saker, kan følgende felt være tilgjengelige:
Felt |
Forklaring |
Saksår |
Årstall for oppretting av sak. Kan angis som 02 eller 2002 |
Sekvensnummer sak |
Alle saker tildeles et fortløpende nummer. Saksår sammen med sekvensnummer sak vil entydig identifisere en saksmappe. |
Saksdato |
Dato for oppretting av saksmappe |
Sakstittel |
Tittel på saksmappe |
Saksansvarlig enhet |
Den administrative enhet som saksansvarlig tilhører |
Arkivdel |
Angir logisk eller fysisk arkivering av saksmappe for eksempel saksarkiv, personalarkiv eller bygningsarkiv |
Ordningsprinsipp |
Saker kan klasseres med verdier hentet fra ulike ordningsprinsipp, for eksempel arkivkode, gårds- og bruksnummer, ansatt nummer, kundenummer. I dette feltet velger du hvilket prinsipp som saken er klassert med. |
Ordningsverdi |
I dette feltet velger du klassering (ordningsverdi). For eksempel vil ordningsprinsippet "arkivnøkkel" inneholde arkivkoder som betegner hvilket emne saker er klassert med. |
Obs |
Obs dato registrert på saksmappe |
Prosjekt |
Prosjekttilknytning registrert på saksmappe |
Journalposter
- Når du bruker et avansert søk og søker etter journalposter, er følgende felt tilgjengelig:
Felt |
Forklaring |
Saksår |
Årstall for oppretting av sak. Kan skrives som 02 eller 2002 |
Sekvensnummer sak |
Alle saker tildeles et fortløpende nummer. Saksår og sekvensnummer sak vil entydig identifisere en sak / saksmappe. |
Journaldato |
Dato posten ble journalført |
Adm enhet |
Den administrative enhet som er registrert som ansvarlig for journalposten |
Saksbehandler |
Initialer til saksbehandler som er registrert på journalposten |
Dokumenttype |
Valg av dokumenttype |
Avsender/mottaker |
Avsender eller mottakers navn/firmanavn |
Dokumentkategori |
Kategori som dokumentet tilhører, for eksempel rundskriv |
Forfallsdato |
Forfallsdato som er registrert på dokumentet |
Dokumenter
- Når du søker etter dokumenter som tilhører en journalpost, er følgende tilgjengelig for valg:
Felt |
Forklaring |
Dokumenttittel |
Tittel som er brukt på dokumentet |
Utarbeidet av |
Initialer til den bruker som har utarbeidet dokumentet |
Emneord |
Emne- eller stikkord som er registrert på dokumentet |
Publisert 10. mai 2012 11:42
- Sist endret 9. okt. 2015 17:45