Avansert søk - forklaring av søkefelt

Det kan være behov for å forklare enkelte feltnavn noe mer utdypende. Dette gjelder spesielt for brukere som skal utføre avanserte søk.

Starte et avansert søk

• I feltet Søk etter velger du hva du vil søke etter og du får opp søkekriterier tilpasset det du ønsker å finne.

Saker

• Når du har startet et avansert søk og skal søk etter saker, kan følgende felt være tilgjengelige:
Saksår Årstall for oppretting av sak. Kan angis som 02 eller 2002
Sekvensnummer sak Alle saker tildeles et fortløpende nummer. Saksår sammen med sekvensnummer sak vil entydig identifisere en saksmappe.
Saksdato Dato for oppretting av saksmappe
Sakstittel Tittel på saksmappe
Saksansvarlig enhet Den administrative enhet som saksansvarlig tilhører
Arkivdel Angir logisk eller fysisk arkivering av saksmappe for eksempel saksarkiv, personalarkiv eller bygningsarkiv
Ordningsprinsipp Saker kan klasseres med verdier hentet fra ulike ordningsprinsipp, for eksempel arkivkode, gårds- og bruksnummer, ansatt nummer, kundenummer. I dette feltet velger du hvilket prinsipp som saken er klassert med.
Ordningsverdi I dette feltet velger du klassering (ordningsverdi). For eksempel vil ordningsprinsippet "arkivnøkkel" inneholde arkivkoder som betegner hvilket emne saker er klassert med.
Obs Obs dato registrert på saksmappe
Prosjekt Prosjekttilknytning registrert på saksmappe

Journalposter

• Når du bruker et avansert søk og søker etter journalposter, er følgende felt tilgjengelig:
Saksår Årstall for oppretting av sak. Kan skrives som 02 eller 2002
Sekvensnummer sak Alle saker tildeles et fortløpende nummer. Saksår og sekvensnummer sak vil entydig identifisere en sak / saksmappe.
Journaldato Dato posten ble journalført
Adm enhet Den administrative enhet som er registrert som ansvarlig for journalposten
Saksbehandler Initialer til saksbehandler som er registrert på journalposten
Dokumenttype Valg av dokumenttype