Beskrivelse av parallellsesjonene

Dette er en oversikt over tema for hver parallellsesjon.

Parallellsesjon Beskrivelse Fasilitatorer

1.

Hvordan mottar og lærer vi opp nye studieadministrative

 

For å sikre nye medarbeidere et godt utgangspunkt og god start på sitt arbeid hos oss er vi avhengig av gode rutiner for hvordan vi mottar og lærer opp nye ansatte. Hva bør være på plass, før, under og etter, for en god oppstart? Hvordan legge til rette for opplæring som fungerer for både den nyansatte og den som lærer opp? Finnes det forslag til forbedring av eksisterende rutiner?

Anne Aaen-Stockdale og Kristin Johanne Grasmo (begge to begge dager)
2. 

Hvordan få best mulig kontaktpunkt og førstelinje ved MN

 

En god organisering av kontaktpunkt og førstelinje betyr mye for flyten i vår travle arbeidshverdag, men også for å sikre at studenter blir tilstrekkelig fulgt opp. Både MN-studieinfo og instituttene er kontaktpunkt, og er avhengige av et godt samarbeid og god kommunikasjon begge veier mtp oppgave- og ansvarsfordeling. Det skal være enkelt for våre studenter å skjønne hvor de skal henvende seg og våre kontaktpunkter skal være gode og profesjonelle.

Marianne Jacobsen (dag 1) og Anniken Rotstigen Birkelund (dag 2)

3.

Emne- og semestersider

 

Hvorfor og for hvem ønsker vi å formidle informasjon? Og hvordan kan vi innhente tilbakemelding om hvordan innholdet blir mottatt og forstått? I denne sesjonen vil vi se nærmere på hvordan vi jobber med emne – og semestersider og hvordan man kan lage en god tekst. Ina Hodnebrug (dag 1) og Hilde Omberg (dag 2)

4.

Lavthengende nettfrukter: strømlinjeforme informasjonen på våre nettsider til studentene

 

Nettsider som er lette å navigere i og skreddersydde mot målgruppen vil erfaringsmessig kunne spare oss for mange henvendelser fra studenter og andre. Hvordan står det til med våre nettsider både på fakultetet og ute på instiuttene? Finnes det nettsider vi med relativt enkle grep kan forbedre for å redusere mengden henvendelser og brannslukkingsarbeid?

Karl Johan Ullavik Bakken og Paul Aleksander Maugesten

5.

Hvordan nå frem til våre studenter med informasjon knyttet til deres studiehverdag?

 

Hvordan sikrer vi oss at studentene får med seg nødvendig informasjon til rett tid i det store havet av informasjon som strømmer til dem i de mange informasjonskanaler som omgir dem studiehverdagen? Hva trenger studentene, og hva trenger vi?

Ingrid Sand (dag 1) og Knut Mørken (dag 2) 

6. Undervisningsplanlegging

 

Instituttene trenger å innhente informasjon om neste semesters undervisning. Hvordan fungerer arbeidsstuer? Erfaringer med nettskjema for å innhente informasjon? Hvilken informasjon trenger fakultetet og hvordan kan de trekke ut denne informasjonen fra tilgjengelige kilder på en hensiktsmessig måte?

Kristin Bråthen og Lise Bøkenes

 

Publisert 11. feb. 2019 15:26 - Sist endret 12. feb. 2019 14:45