Når |
Hva skal gjøres |
Hvem er ansvarlig |
---|---|---|
Januar/februar | Utarbeide statistikk til dialogmøte med MN-fakultetet | Programkoordinator |
Medio februar - medio mars | Progresjonskontroll og utarbeidelse av statistikk | Programkoordinator |
Mai | Utarbeide program for studiestart og eventuelt programseminar | Studieadministrasjon og programrådsleder |
Medio august | Mottak av nye studenter | Programrådsleder og programkoordinator |
Medio september - medio oktober | Progresjonskontroll og utarbeidelse av statistikk | Programkoordinator |
November | Utarbeide rapport for studieåret som har vært | Programråd, ekstern programrådgiver og programkoordinator |
Årlig og periodisk programevaluering
Studieadministrasjonen utarbeider statistikk for programrådene ved flere anledninger per år, blant annet før dialogmøte med MN-fakultetet i januar/mars, gjennomføringsstatistikk for bachelorprogrammene etter at studieadministrasjonen har sjekket progresjon for alle programstudenter i mars og oktober, og ved årsskiftet for å rapportere til «Kringlefesten».
Statistikken i oktober viser gjennomføring for flere kull i hele studieår. Denne brukes sammen med skjema til årlig programevaluering for å vurdere det siste studieåret i et bestemt program. Instituttledelse får gjennomføringsstatistikk og programrådsleder får både gjennomføringsstatistikk og skjema til årlig programevaluering. Årlig programevaluering skal gjennomføres med ekstern programrådgiver og utdanningsleder tilstede. Programrådet kan selv velge om de ønsker å ha et formøte for å diskutere innholdet av rapportene og om de trenger mer datamateriale enn det som er i gjennomføringsstatistikken.
Periodisk programevaluering skal normalt gjennomføres hvert 6. år.
Ekstern programrådgiver
Ekstern programrådgiver er anbefalt av programrådet og oppnevnt av instituttledelsen. Vedkommende skal minimum være tilstede på et møte vedrørende årlig programevaluering en gang i året. Hvert enkelt programråd bør avtale med den enkelte eksterne programrådgiveren om hva de skal bruke tiden på, men oppgaver kan f.eks. være å se at det er overenstemmelse mellom læringsutbyttebeskrivelser i programmet og innhold i programmet, vurdere frafall/oppnåelse av grad mot tiltak som er gjort av programrådet.