DFØ-veiledning

Her finner du nyttig informasjon om din kontrakt og hvordan du skal føre timer. Om du ikke finner informasjonen du trenger her kan du se på UiOs generelle veiledninger her.

 

Hvordan signere arbeidskontrakt

For å signere arbeidskontrakten gjennom Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ), følg disse trinnene:

  1. Åpne e-posten du har mottatt fra DFØ med lenken til arbeidskontrakten.

  2. Klikk på lenken i e-posten for å komme til innloggingssiden.

  3. Logg inn med dine autentiseringsdetaljer. Klikk deretter på "Hent passord" for å motta en engangskode på SMS.

  4. Skriv inn den mottatte engangskoden på innloggingssiden og trykk "Logg inn".

  5. Vent i 24 timer etter innloggingen for å få tilgang til din DFØ-konto.

  6. Logg på DFØ-kontoen din og velg "FEIDE" som virksomhet.

  7. Naviger til arbeidskontrakten og sjekk gjennomsnittlig antall timer per uke.

  8. Merk at kontraktene har overskudd med timer for å unngå forsinkede utbetalinger eller dekke ekstraarbeid avtalt med faglærer, administrasjonen og gruppelærer/retter.

For eventuelle spørsmål eller hjelp, vennligst kontakt studieinfo@ifi.uio.no

Hvordan føre timer?

Følg videoen for å se hvordan du enkelt fører timer i DFØ

 

Hvordan levere timelister

For å sende inn timelister gjennom Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ), følg disse trinnene:

  1. Bruk enten DFØ-appen eller webportalen for å sende inn timelister.

  2. Logg timer på relevante datoer i henhold til utførte arbeidsoppgaver.

  3. Vær oppmerksom på at alle frister for innlevering er endelige, vanligvis siste dag i måneden.

  4. Timelistene må godkjennes av faglærere før de sendes inn. Dette gjøres gjennom meg.

  5. For å unngå unødvendig stress ved innlevering, anbefales det å jevnlig føre inn timer i løpet av måneden.

  6. Husk å lagre timene underveis i måneden, og ikke trykk send før du er ferdig med arbeidet den måneden.

  7. Det er ikke mulig å føre flere timer enn kontrakten inneholder 

For eventuelle spørsmål eller hjelp, vennligst kontakt studieinfo@ifi.uio.no

 

Hva gjør jeg om jeg får feilmelding?

Personen får ikke til å signere kontrakt

Av og til får ikke personer til å signere kontrakten sin. Mange klarer å fylle ut all informasjonen de skal samt trykke signer og deretter står systemet og spinner. Dette skyldes som regel av at noe er feil utfylt. Dessverre er ikke feilmeldingene like gode og det er ikke mulig å trykke seg tilbake i kontrakten.

Tips til å løse signeringsproblemer:

  • Bruk nettleserne edge, google chrome eller firefox. Det er utfordringer med Mac og nettleseren safari.
  • Slett netthistorikken i nettleseren
  • Utenlandske må laste opp passet sitt i JPG-fil (bildefil), ikke PDF.
  • Noen ganger hjelper det at saksbehandler sender ny lenke.

Dersom den eksterne forsøker å signere flere ganger, men ikke får det til, bør det vurderes om kontrakten opprettes på papir.

Slette netthistorikk/nettleserdata

  1. Åpne Chrome-appen. på Android-enheten din.
  2. Trykk på Mer. Innstillinger.
  3. Trykk på Personvern. Slett nettlesingsdata.
  4. Velg en tidsperiode, for eksempel Siste time eller Alle datoer.
  5. Velg informasjonstypene du vil fjerne.
  6. Trykk på Slett data.

Logge på inkognito

Åpne Google Chrome på datamaskinen din og klikk på ikonet med tre prikker plassert øverst til høyre i nettleservinduet. Gå deretter til det tredje alternativet for å åpne Nytt inkognitovindu. Du bruker også en hurtigtast for å aktivere inkognito: Windows, Linux eller Chrome OS: Trykk Ctrl + Shift + n.

Om dette ikke funker tar du kontakt med benjaah@ifi.uio.no.

Hvilken kategori skal jeg føre timer under?

Hvilke arbeidsoppgaver fører jeg under hvilken kategori? ​

  • Gruppeaktivitet: Gruppelærermøte, forberedelser til gruppeundervisning, gjennomføring av gruppeundervisning, kommunikasjon med studenter utenom gruppeundervisning om diverse rundt emnet (alt fra obliger til faglige spm etc).  ​

  • Retting av oppgave: Kun retting av obliger​

  • Annet: Alt annet forefallende arbeid som ikke går under de andre kategoriene. Som Infomøte, REAL undervisning eller gruppelærerkurs, ekstra møter etc.  ​

  • Koordinering: For sjefsgruppelærere, arbeidsoppgaver gitt til dem fra faglærer 

 

Hvordan er lønnsansiennitet bestemt?

Alle gruppelærere på bachelornivå starter på lønnstrinn 35, og alle masterstudenter starter på lønnstrinn 38. Det er mulig å rykke opp et lønnstrinn hvert semester man jobber etter at man har tatt gruppelærerkurset. Du kan som bachelorstudent få maksimalt lønnstrinn 37, og som masterstudent få maksimalt lønnstrinn 40.

Publisert 16. aug. 2023 12:41 - Sist endret 18. aug. 2023 09:44