Samarbeid, koordinering og representasjon i programrådet for bachelor i pedagogikk

De emneansvarlige på bachelorprogrammet i pedagogikk har to representanter i programrådet. Det ligger et særlig ansvar på de emneansvarlige til å bidra til faglig helhet og sammenheng mellom nivåene  i bachelorprogrammet og mellom bachelor- og masternivå.

 

Representant i programrådet

De to programrådsmedlemmene representerer bacheloremnene i programrådet og har et særlig ansvar for å følge opp disse studiene i saker som tas opp i rådet. Dette krever dialog med de øvrige emneansvarlige.

Emnebeskrivelser

Programrådsmedlemmet har skal bidra til at emnebeskrivelsene skal bli så gode som mulig. De kan ta initiativ til endringer / presiseringer og også å følge opp studiets intensjoner i samarbeid med de øvrige emneansvarlige.

Pensumrevisjoner

Den enkelte emneansvarlige har ansvar for at litteraturen holder nødvendig faglig nivå, og at det skjer endringer i anbefalt litteratur i takt med den faglige utvikling i emnene. Programrådsmedlemmet har et spesielt ansvar for å følge opp diskusjoner om pensumlitteraturen for bacheloremnene i programrådet når det er nødvendig. Dette skjer i samarbeid med undervisningsleder.

Kvalitet og samarbeid

Emnene på bachelornivå skal  ha en forankring i fagmiljøet (og ikke bare hos enkeltpersoner) slik at undervisningen også kan ivaretas ved permisjoner, langvarig sykdom eller lignende. Dette krever dialog mellom emneansvarlige på bachelornivå og fagmiljøet forøvrig. Særlig viktig er samarbeidet mellom fordypningene på bachelor og studieretningene på masternivå. Programrådsmedlemmet har et spesielt ansvar for å følge opp diskusjoner om studiekvalitet for bacheloremnene i programrådet når det er nødvendig. Dette skjer i samarbeid med undervisningsleder.

Publisert 17. des. 2020 09:00 - Sist endret 17. des. 2020 09:12