FS7.5 tirsdag 8. april - Utvalgte nyheter

FSPROD blir oppgradert til 7.5 tirsdag 8. april etter kl. 16. Det betyr nedetid i FS, Studentweb og Søknadsweb.

Alt som er endret.

Se utvalgte nyheter under.

Utvalgte nyheter

Studentnummer foran fødselsnr.

I en rekke bilder er studentnummer plassert foran fødselsnummer, eksempelvis i Student samlebilde.

Student samlebilde

Ny overgangsknapp på høyre side: 'Utdanningsplan'

Oppdaterte FS-veiledninger:

Faner og overgangsknapper knyttet til utdanningsplaner er fjernet fra Student samlebilde og overført til bildet Utdanningsplan:

 Underbilder fjernet

• Emne i plan
  • Ekstern vurd
  • Emnekomb --> Ny løsning: I bildet Utdanningsplan, i venste del av bildet, klikk på emnekombinasjonen
  • Planelem
  • EmFritak

 Overgangsknapper fjernet

• 'Godkj. av emnekomb'
  • 'Hent emne'
  • 'Kontroller utd.plan' --> Se ny knapp 'Kontroller utdanningsplan' i bildet Utdanningsplan

Ny fane Utdanningsplan (i FS7.5.01). Her kan du kikke på studentens utdanningsplan, men ikke endre.

Godkjenningsmodulen og utvekslingsmodulen

• Ny godkjenningsmodul er ferdigstillet i denne omgang, før mer funksjonalitet kan innføres med Studentweb3.
  • Fanen Omfang på Godkjenningssak samlebilde:
    • Man må nå i nedre del av bildet hake av hvilke eksterne resultater som inngår i innpassingssaken man arbeider med.
    • Knapp til høyre for feltet Vekting totalt, for å fylle inn sum valgte studiepoeng for innpassingssaker som er under behandling.
  • Ny knapp 'Endre dato' i bildet Utvekslingsperson hvis du skal endre fra-dato for periode for saker som allerede ligger i Godkjenningssak samlebilde.

Oppdaterte FS-veiledninger:

Ny løsning for vitnemål

• Mye er på plass i FS7.5 for ny løsning for vitnemål, men løsningen er ikke klar til bruk ennå. Vi sender ut separat veiledning i hva som skal gjøres nærmere sommeren.
  • Reservasjon mot vitnemål registreres med koden VTM-UTSETTELSE og dato for når vitnemålet tidligst skal skrives ut
  • enten fra Student samlebilde, fanen MrkR
  • eller i bildet Utdanningsplan, venstre side, fanen Vitnemål og DS, Utsettelse av vitnemålsutstedelse, knappen 'Legg til'.

Merk at

• reservasjonen bare kommer med til oppnådd kvalifikasjon hvis graden er fanget via FS651.002 Beregning av oppnådd kvalifikasjon - utdanningsplanbasert
  • merknad for kvalifikasjon og vitnemålsgrunnlag kan legges til. Vil bare komme med hvis graden er fanget via FS651.002.
  • muligheten for å legge til individuelle tekster på DS skal brukes med forsiktighet på UiO. Æresbevisning skal ikke brukes.
Publisert 2. apr. 2014 14:44 - Sist endret 9. okt. 2015 17:55