FS-møte 5. september 2016

Frist for ønsker: 26. august. Send e-post til fshjelp.

Saker

1. Utviklingsønske 5/2016 Vise statsborgerskap i lister og rapporter (ISS)
    Referat: AF og ISS må sammen se hvordan ISS' behov kan løses best mulig.
  2. Utviklingsønske 6/2016 At studenter kan melde seg på nytt til et emne i Studentweb, selv om de har bestått emnet tidligere med høyeste karakter (HF)
    Referat: Sendes videre til FSAT.
  3. Utviklingsønske 7/2016 Utvide merknadsfeltet i fanen Profil (Søknad samlebilde) (SOT)
    Referat: Sendes videre til FSAT.
  4. Utviklingsønske 8/2016 FS216.001 Hente inn eksterne resultater til søkermappene (SOT)
  5. Regelmessig endring av passord til FS
    Referat: Vi sender ut informasjon i forkant når det er klart.
  6. Automatisk sensurvarsel på e-post fra FS
  7. Status Kontakt og reservasjonsregisteret i FS
  8. Lesetilgang til fshjelp-saker for FS-koordinatorer
    Referat: Fakultetenes FS-koordinatorer vil få lesetilgang til fshjelp-sakene i RT om kort tid. Lagt til 16.9.2016

Eventuelt
MN ber om status for

• Digital karakterutskrift. Status etter møtet i FS planleggingsgruppe 6. og 7. september:
    Mye er på plass. En del ting gjenstår: Det tar 2 sekunder fra bestilling til karakterutskrift i pdf er signert digitalt. Signaturen skal ha et tidsstempel (Difitjeneste). To sekunder er lang tid i perioder med mange som bestiller karakterutskrift samtidig i Studentweb, og FSAT må således lage en kø, samt fornuftig tilbakemelding til studenter som står i køen. Utviklingsarbeidet i Studentweb gjenstår.
  • Digitalt studentbevis ("appen") på UiO. Per i dag trenger UiO fortsatt å finne løsning på noen juridiske problemstillinger knyttet til lovhjemmel eller samtykke til overføring av personopplysninger fra FS til appen. Videre har vi på UiO ikke bilder av studentene i FS, og følgelig ikke i appen. AF har bedt Eiendendomsavdelingen om tillatelse til overføring av bildet til FS. Vi avventer svar.
Publisert 16. juni 2016 17:33 - Sist endret 16. sep. 2016 12:09