Hva betyr lanseringen av EVU-web for etterutdanningskurs?
Det innebærer at alle kurs som er registrert som ren etterutdanning (ikke studiepoeng-givende tilbud) i FS kan ta EVU-web i bruk, og kvitte seg med eksisterende nettskjemaløsninger. På den måten vil deltakerne komme direkte over i FS og enhetene slipper å registrere deltagere manuelt.
Veiledninger for hvordan man saksbehandler søkere og deltagere i EVU-modulen er oppdatert. Øvrige nettsider med rutiner for administrasjon av EVU vil også publiseres i løpet av kort tid, og ses i sammenheng med FS-rutinene.
Søknadsskjema om å få opprettet EVU-tilbud i etterutdanningskursbildet i FS er noe endret, men fungerer på samme måte som tidligere.
Hva med etter- og videreutdanningstilbud?
Med etter- og videreutdanningstilbud menes tilbud der søkere selv kan angi om de ønsker å ta tilbudet som ikke-studiepoenggivende etterutdanningskurs eller studiepoenggivende videreutdanning. Inntil vi har gått opp rutiner for arbeidsdeling og avklart hvilke tilbud som kan bruke EVU-modulen, vil disse tilbudene ikke kunne bruke EVU-web.
Unntak vil bli gjort for ett pilottilbud: Studieavdelingen er i dialog med Rektorutdanningen ved UV om å teste EVU-web våren 2021, inkludert funksjonaliteten for såkalt foretaksregistrering.
Etter planen vil øvrige etter- og videreutdanningstilbud få slippe til fra slutten av vårsemesteret, men det er avhengig av evaluering av EVU-web som løsning, og av om det er gått opp en tydelig arbeidsdeling og rutine for EVU-arbeid.
Hva med ren videreutdanning?
Rene videreutdanningstilbud som gir studiepoeng skal i utgangspunktet håndteres som vanlig studietilbud, om det er snakk om programmer eller enkeltemner.
Studieavdelingen vil etter hvert vurdere nærmere om eksternfinansierte tilbud kan være i en spesiell stilling.
Kontakt
- Spørsmål om funksjonalitet, EVU-modulen og EVU-web kan rettes til fshjelp@admin.uio.no
- Spørsmål om opptak og organisering av EVU-tilbud kan rettes til lokalopptak@admin.uio.no