Nyhetsbrev 1 i 2024: Enklere å søke opp studenter på e-postadr.

Gla'nyheter i FS 9.2.7

Student samlebilde

Nye felt for e-postadresse

Trykk på knappen 'Hele'. Så kan du søke opp studenters interne og/eller eksterne e-postadresse.

Bildet kan inneholde: rektangel, font, parallell, skjermdump, teknologi.

• Nyttig når man skal søke opp studenter som har henvendt seg på e-post, fremfor å gå via bildet Person/Student.
  • Adressene kan ikke oppdateres i dette bildet.
  • UiO har ønsket at e-postadressene kan bli synlige uten å trykke på knappen 'Hele', for å spare tastetrykk. Sikt har svart 19.02.2024: "Vi skjønner ønsket, men vi er skeptiske til å endre layouten på den øvre delen av student samlebilde, i tillegg til at det ikke skal gjøres utviklingsarbeid på FS-klienten i særlig grad. Så da blir det slik inntil videre, i hvert fall."

Ny fane Studierett

Under arkfanen Studierett ser man nå alle studentens aktive og ikke-aktive studieretter.

Student samlebilde, arkfanen Studieretter

Da trenger man ikke gå til Student vurdering samlebilde og finne studierettene der. Særlig aktult dersom man har søkt opp en bestemt mengde studenter og derved ikke kan dra nytte av piltastene for å se en students studieretter.

Student undervisning samlebilde

Ny fane Studierett på samme måte som tilsvarende nye fane på Student samlebilde, og slik som på Student vurdering samlebilde.

Generelt

Nye vindusfaner som viser alle åpne vinduer. Du kan dermed enkelt bla mellom disse. De åpnes ikke maksimert, men om et vindu maksimeres vil også påfølgende åpning av vinduer være maksimert.

Bildet kan inneholde: rektangel, azure, lilla, font, skjermdump.
Ved åpning av bilder, rutiner og rapporter vil disse vinduene komme opp i forhåndsdefinert størrelse og plasseres etter hverandre (om ikke vinduene er maksimert). Klienten vil dermed ikke huske siste plassering og størrelse for vinduet. Det gjør det enklere å åpne klienten i ulike skjermstørrelser for en bruker.

Publisert 19. feb. 2024 10:31 - Sist endret 19. feb. 2024 14:39