Registrere EVU-søknader

Søkere til  EVU-tilbud skal normalt registrere seg selv via EVUweb. Det kan unntaksvis være aktuelt å registrere enkeltsøkere manuelt. 

Vanlig søknad i EVU-web

Søker registrerer egen søknad ved å klikke på aktuelt EVU-tilbud i portalen og følge registreringssekvensen som er tilknyttet tilbudet.

Søknad til EVU-tilbud forbeholdt et bestemt utvalg personer

Arbeidsgiver eller annen virksomhet bestemmer hvem som skal få søke på EVU-tilbudet. EVU-tilbudet må være særskilt registrert i FS med tilknyttet foretak. En eller flere ansatte vil da kunne tildeles rolle som administrator for søknadene.

Administrator sender en lenke til personer som skal få delta eller søke om å delta. 

Søker klikker på lenken for å komme til søknaden i EVU-web. Det synes tydelig for søker at søknaden må godkjennes:

Registreringssekvensen er ellers lik som for vanlige søknader, men avsluttes med   ikke  

Administrator godkjenner søknadene før de dukker opp til saksbehandling i FS for EVU-tilbyderen.

Manuell registrering av søker til eller deltager i EVU-tilbud

  • Klikk i fanen "Deltakere" på det aktuelle EVU-tilbudet. 
  • Legg til ny rad (ctrl+n) og fyll ut:
    • Fødselsnummer: Hvis deltakers navn kommer opp under feltet Navn, kan du fortsette registreringen. Hvis ikke må du be om å få personen opprettet i FS.
    • Tilbud: Markerer med "I" hvis deltakeren får tilbud (hvis tilbudsstatus mangler kan ikke deltakerne bli tildelt studierett, vurderingsmeldt, osv.).
    • Svar: For å kunne ferdigregistrere deltaker må "Svar" bli "J" (hvis deltakere ikke dukker opp i FS439.001 - oppretting av kusdeltager som student, er mangel på verdier i disse feltene ofte problemet).
  • Hvis det er snakk om et videreutdanningsemne, eller et hybridtilbud, så må feltet Eksamen i tillegg markes med J dersom søker/deltager skal avlegge eksamen og kunne oppnå studiepoeng.
  • Dersom dere ønsker å fylle ut data om overnatting og reise, så kan dere gjøre det.

Deltager/søker er nå registrert og kan gjenfinnes i bildet Deltaker.

    Dersom man bruker EVUweb, er søker/deltager selv ansvarlig for å legg inn korrekte adresseopplysninger. For personer som finnes i Kontaktregisteret, kommer adresseopplysninger derfra, og det kan oppdateres i bildet "Deltaker"

    Manuell registrering av kontaktopplysninger bør unngås, men det er mulig å registrere, f.eks for utenlandske søkere:

    • gyldig adresse
    • e-postadresse
    • mobiltelefonnummer: NB særlig viktig for tilbud som skal gi deltagere IT-brukerkonto ved UiO. USIT sender ut brukernavn med SMS og deltakeren setter deretter selv passord.

    Dobbeltkontroller alltid at opplysninger du registrerer manuelt er korrekte og at adresse- og telefonopplysninger følger riktig format

    Publisert 21. jan. 2021 19:16 - Sist endret 19. jan. 2022 09:15