Midtsemestermøte - dagsorden

Dagsorden for møte mellom tillitsvalgte fra smågruppene og modulledelsen

Punktene nedenfor er ment som en sjekkliste for møtet mellom tillitsvalgte i smågruppene og modulledelsen. Hvilke tema som blir tatt opp og hvor mye en går inn på hvert punkt, vil selvsagt variere med hva som oppleves som viktigst der og da. Listen leveres ut på forhånd til studentene som utgangspunkt for en kort diskusjon i hver studentgruppe - uten veileder - før møtet mellom de tillitsvalgte og modulledelsen, slik at diskusjonen i sistnevnte forum blir representativ.

Dagsorden for midtsemestermøte

1. Mottak og informasjon
Hvordan ble dere tatt imot i dette semesteret? Var informasjonen ved starten av semesteret tilfredsstillende?
 

2. Smågrupper
Har arbeidet i smågruppenen fungert? Deltok alle aktivt? Hvordan bidro veilederen til arbeidet? Ble det gode faglige diskusjoner?
 

3. Selvstudier
Hvordan brukes biblioteket, IKT-læremidlene og ferdighetssenteret? Mulighet for kollokvier?
 

4. Kliniske smågrupper
Har dere sett nok pasienter? Har dere fått undersøke selv? Har dere fått individuell tilbakemelding? Har gruppene hatt mange forskjellige lærere?
 

5. Klinikker
Var det stort sett en pasient til stede? Ble klinikkene brukt til å illustrere generelle prinsipper?
 

6. Forelesninger
Er forelesningene på passe faglig nivå? Passe detaljeringsnivå? Relevante i forhold til målene for semesteret? Gir de god oversikt? Er de engasjerende?
 

7. Kurs
Gir kursene god konkretisering av lærestoffet? Er de godt organisert? Er de relevante i forhold til læringsutbyttene? Er det temaer eller typer kurs dere savner?
 

8. Generelt

  • Hvordan oppleves sammenhengen mellom læringsutbyttene i emnet og undervisningsformene emnet har?
  • Sammenhengen mellom de ulike fagområdene
  • Sammenhengen mellom de ulike delene av undervisningen (forelesninger, arbeid i smågrupper, kurs, selvstudier, klinisk undervisning mv.)
  • Forholdet mellom tid til disposisjon og arbeidsmengde i perioden
  • Hvordan har studentene og lærerne brukt læringsutbyttene og prosedyrelisten?
  • Samhold og trivsel på kullet. Lærernes holdning - viser de interesse for studentenes læring?

9. Konklusjoner. Tiltak.

Referat: Referat fra møtet skal være et verktøy for modulledelsen og skal ikke publiseres på nett.  Informasjon om tiltak som kan iverksettes raskt gis til studentene. Andre saker som tas opp i midtsemestermøtene skal gjøres rede for i modulutvalgets årsrapport. 

Kopi av referatet sendes til kvalitetssystem-utdanning@medisin.uio.no

 


 

Publisert 4. apr. 2012 12:33 - Sist endret 21. juni 2021 14:51