Evaluering av emner

For å kvalitetssikre fakultetets emner skal det gjennomføres emneevaluering hver gang emnet gis. Sammen med planleggingen av et emne, skal dette bidra til gode forutsetninger for at fakultetets emner kan oppnå høy kvalitet.


Emneevaluering

Emner skal evalueres hver gang de gjennomføres. Formålet med evalueringen er å sikre jevnlig og systematisk videreutvikling av emnet. Som ledd i evalueringen skal studentene få anledning til å gi innspill til og ha dialog med den emneansvarlige om kvaliteten på emnet.

Evalueringen skal inkludere en vurdering av  emnets læringsutbytte og undervisningsformer og -organisering. Andre sentrale tema er emnets læringsmiljø og studentenes arbeidsinnsats og aktivisering.

Den emneansvarlige utarbeider en kortfattet oppsummering av kvaliteten på emnet, studentenes viktigste tilbakemeldinger, eventuelle justeringer som er gjort og mulighetene for videreutvikling av emnet. Oppsummeringen skal deles med emneeier og studentene som har deltatt. Oppsummeringen/rapporten skal legges ut på programsidene under lenken Evaluering. 

Resultatene fra evalueringen følges først og fremst opp av den emneansvarlige med støtte fra fagmiljøet og emneeier, men inngår også i den jevnlige videreutviklingen av utdanningsporteføljen.

 

Ressurser

Verktøykasse for studentevaluering

Mal for emnerapport

 

Publisert 27. nov. 2012 15:58 - Sist endret 3. nov. 2023 13:31