Ekstern evaluering
I løpet av høstsemesteret 2021 og deler av vårsemesteret 2022 har institutt for pedagogikk (IPED) gjennomført en internevaluering av masterprogrammet i pedagogikk. Evalueringen er i tråd med Universitetet i Oslos (UiO) systembeskrivelse for kvalitetssystemet og ble gjennomført to år etter at en revidert versjon av programmet ble lansert. Instituttet velger å gjennomføre evalueringen nå fordi vi mener det er viktig for videreutviklingen av studietilbudet.
Denne introduksjonen er ment som en leserveiledning til de fire egenevalueringene som er skrevet av nivåkoordinatorene for hver av de fire masterfordypningene. Introduksjonen starter med en kort historisk skisse for masterutdanningen ved instituttet. Denne leder frem til en kort beskrivelse av de fire fordypningene som er gjeldende. Vi avslutter med en kort beskrivelse av oppdraget som ligger til grunn for selvevalueringene, og en kommentar til hva vi ønsker at det eksterne panelet legger vekt på i analysen av selv-evalueringen.
Tusen takk for at dere har sagt dere villige til å være med på å evaluere vårt masterprogram i pedagogikk. Den formelle oppnevningen gjøres av UV-fakultetet, men all videre kommunikasjon skjer mellom panelet og Anne Line Wittek og Esra Boncuk.