Møte i TP-nettverk for undervisning og eksamen

1. TP-Brukerforum

Referat:

• Det er bare å melde seg på brukerforum, som denne gang er i Oslo.
  • Det er ikke bestemt/avklart om det blir muligheter for å følge brukerforumet digitalt/via streaming

2. Innføring av timeplaner for program/kull/klasse

• Mine studier vil snart vise timeplaner for studieprogram/kull/klasse, bestilt gjennom TP

Referat:

• Arrangementer/gjesteforelesninger osv kan (i dag) planlegges for studieprogram, kull og klasse i TP.
  • Det jobbes nå med å vise slike timeplanshendelser for program, kull og klasse i Mine studier.
  • Det kommer mer informasjon om dette etter hvert som tjenesten blir lansert.
  • Skal ikke brukes til visning av hendelser for studiestart ennå. Det jobbes med et større konseptarbeid for studiestart + mine studier, som slike timeplaner til slutt kan være en del av bildet.
  • Tips fra HF: Kan være relevant å bruke opp mot eksterne steder i TP. Man kan melde inn steder som ikke er undervisningsrom, slik at de dukker opp i timeplanen på en ordentlig måte (kontra en kommentar).
  • Les om timeplanlegging av studieprogram/kull/klasse i TP
  • Slik vil det se ut i mine studier

3. Oppsummering av planlegging av våren 2023

• Status Eksamen og undervisning

• Status: Eksamen og undervisning fra DIG
    • Undervisning
      har gått greit. Fortsatt mye data som bør være kvalitetssikret med rapportene i forkant av de automatiske kjøringene, men lite nevneverdige problemer.
    • Eksamen
      DIG har flere eksempler på utfordringer som må jobbes med før planlegging av høsten:
      • Lange hjemmeeksamener der hele eksamensperioden skal kollisjonssikres er vanskelig å legge.
      • Eksamener tidlig i eksamensperioden finner ikke ledig tid pga undervisning i studentgruppene.
      • Eksamen er koblet til mange studentgrupper med mange emner i hver gruppe og krav om 2 dager luft mellom hver eksamen. Er det et ønske eller et krav om så mye kollisjonssikring?
      • Mange hjemmeeksamener bestilles før hovedbestilling. Hvis de er i samme studentgruppe som eksamener som legges i hovedbestillingen er det vanskelig å finne ledig plass.
  • Runde rundt bordet (status fra hver enhet) oppsummert:
    • Har generelt gått fint både for undervisning og eksamen
    • MED vil be DIG komme på arbeidsstue, for å gå gjennom hvordan de nye versjonene av TP fungerer. TP eller arbeidet med TP har føltes hakkete.
    • HF: utfordring med få rom. Noen ønsker mange grupper på samme tid i store emner, noe man har valgt å løse med forhåndslegging. Mangler rom i str 20-30 plasser.
    • MN ser det er vanskelig å få en jevn arbeidsbelastning gjennom semesteret, med mange enheter som setter sitt fag først. Bruk av rapport for obligatoriske aktiviteter avslører at studenter ofte får (innlevering av) flere obliger samme uke..
      Se veiledning for rapporten
    • ISS: spørsmål om det er riktig å lage ny aktivitetstid når noen forelesninger skal være digitale, men resten er i et rom. DIG: ikke feil å gjøre det på den måten, men man kan også endre rom for hver uke på samme aktivitetstid. Se veiledning her.

4. Planlegging av høsten 2023

• Forslag til fremdriftsplan
    • Husk å melde inn behov for arbeidsstuer
  • Arrangementer har allerede planlagt de store vanlige arrangementene som går utenom fredager i GS.
  • Bruk av TP:Grunnlagsdata
    • DIG ønsker at fler skal ta i bruk TP:Grunnlagsdata. Ta kontakt dersom det er spørsmål om å ta dette i bruk.

• Rullestoladkomst for underviser

Referat:

• Rullestoladkomst for underviser er et eget utstyr i TP, som vi må sørge for at registreres på de rommene som faktisk er tilpasset rullestolbruk for underviser.
  • Det vil komme egen info om dette senere.
  • Jobber med en avklaring hos EA på tilgang til undervisningsrom, via egne innganger for rullestol der det er det.
Publisert 25. nov. 2022 15:10 - Sist endret 7. des. 2022 15:01