Publisert 19. sep. 2022 12:59

1. september starta heile sju nye stipendiatar ved ILOS, fire på litteratur og tre på språk. Dei er alle tilknytt ei av forskargruppene; Tidseksperimenter, GAME, ELC og Migrasjon, grenser og identitet.

Publisert 22. aug. 2022 10:01

Helge Blakkisrud kommer fra en stilling som seniorforsker ved Norsk Utenrikspolitisk Institutt og har tidligere vært knyttet til Det norske Universitetssenteret i St Petersburg, samt undervist på OSSE Akademiet i Bisjkek, Kirgisistan. Helge har store deler av studieløpet sitt fra ILOS og sier at å komme tilbake til ILOS er på mange måter som å komme hjem.

Publisert 18. aug. 2022 12:32

Stefan Rabitsch kommer fra Østerrike og har doktorgrad fra Universität Klagenfurt. Rabitsch forsker i skjæringspunktet mellom kulturstudier, kulturhistorie og populærkultur innen amerikanske studier, og har blant annet fordypet seg i Star Trek og cowboyhattens kulturhistorie.

Publisert 18. aug. 2022 12:32

Ingeborg Dalby har jobba som studiekonsulent ved UiO sidan 2013, først på Institutt for lingvistiske studium, deretter Institutt for kriminologi og rettssosiologi og sidan 1. juni på ILOS.

Publisert 17. juni 2022 13:20

Kjerstin Aukrust, Gro Bjørnerud Mo, Geir Uvsløkk og Franck Orban ble torsdag slått til riddere  for sin innsats for Frankrike i Norge.