Fakultetsnytt 9. januar 2023

Studentfaddere i røde hettegensere som jubler.

Ivrige faddere bidrar til god studiestart.

Foto: UiO

Studiestartprogrammet

Mandag denne uken ønsket studiedekan Marianne Jenum Hotvedt ca 230 nye jusstudenter velkommen til fakultetet. Studiestartprogrammet den første uken er en blanding av introduksjon til fag og fakultet samt det sosiale livet som studentforeningene tilbyr. Neste uke starter undervisningen med "Rettskilder til fots".

Undervisningsseminar

Det er skrevet en oppsummering fra første del av undervisningsseminaret fredag 6. januar, med lenke til presentasjonen til Helge Strømø og presentasjonen av studentperspektivet. Notatene fra gruppediskusjonene blir i første omgang en del av grunnlaget for videre diskusjoner i programrådet for master i rettsvitenskap, og vil bli oppsummert på digitalt allmøte for lærere i løpet av vårsemesteret.

Partnerforum: Politisk risiko 2023 – Hva nå?

Partnerforum ønsker velkommen til aktualitetsseminaret Politisk risiko 2023 – Hva nå?

Tid og sted: 8. februar kl. 12.30-15.00 i Domus Juridica, UiO

Hvilke internasjonale demokratiske tilbakeslag har oppstått det siste året? I februar i fjor ble Partnerforums seminar "Krig i Europa" avholdt få dager etter Russlands invasjon av Ukraina. Hvilke nye forsvarspolitiske kjerneutfordringer står Norge overfor i dag? Hvordan påvirker krigen verdensøkonomien? Hva er status med tanke på nye spenninger mellom stormaktene, og hvilke konsekvenser har utviklingen for norsk politikk?

På dette seminaret møter dere:

• Jan Erik Grindheim, Universitetet i Sørøst-Norge/ Civita
  • Øyvind Østerud, professor i statsvitenskap, UiO
  • Ola Storeng, tidligere økonomiredaktør, Aftenposten
  • Sverre Diesen, general og tidligere forsvarssjef
  • Janne Haaland Matlary, professor i statsvitenskap, UiO

Les mer om programmet og meld deg på www.partnerforum.uio.no

Nye kolleger ved fakultetet

Trening i arbeidstiden

Vårens treningstilbud er klart!

Bildet kan inneholde: shorts, spiller sport, aktive bukser, kne, spiller.
Foto: Colourbox.com

Alle ansatte kan trene inntil 1,5 time i uken. Benytt deg av vårens treningstilbud: innebandy, yoga, styrketrening og nakke/skuldre er noen av aktivitetene du kan velge.

Du kan velge mellom drop in-timer eller kurs med påmelding.

Sjekk steder og tidspunkter her og kom i gang

Disputaser

Pr. i dag er det ingen annonserte disputaser

Rektors blogg

Ledige stillinger

Stilingsutlysningene hentes automatisk fra www.jus.uio.no/om/jobb/index.html hvor du også finner studentstillinger som er lyst ut.

Vitenskapelige stillinger

Teknisk-administrative stillinger

Fakultetet i mediene

De fem siste medietreffene om fakultetet fra Retrievers overvåkning av digitale medier.

Dekanvedtak på nett

Se flere dekanvedtak

Publikasjoner

Meld inn saker

Fakultetsnytt publiseres mandager. Saker meldes til fakultetsnytt@jus.uio.no senest torsdag for publisering følgende uke.

Ønsker du å få fakultetsnytt tilsendt, eller avslutte tjenesten?<

Ansatte får Fakultetsnytt tilsendt automatisk, tidligere ansatte eller andre som ønsker Fakultetsnytt kan bruke lenkene nedenfor til å starte og stanse tjenesten.

Publisert 9. jan. 2023 12:58 - Sist endret 2. jan. 2024 11:15