Fakultetsnytt 30.januar 2023

16. februar arrangerer UiOs bedriftsidrettslag vinteraktivitetsdag med flere aktivitetsalternativer. | 16 February you may participate in the UiO Winter Activities Day.

Bilde av Lars Botten på ski.

Fakultetets økonomisjef Lars Botten er en ivrig skigåer som du kanskje treffer på vinteraktivitetsdagen. Foto: Privat

UiOs Vinteraktivitetsdag torsdag 16. februar 2023 | The UiO Winter Activities Day 16th of February 2023

UiOs Vinteraktivitetsdag er et årlig tilbud til alle ansatte ved Universitetet i Oslo.

Vinteraktivitetsdagen er satt av til kollegial utendørs aktivitet for alle ansatte ved Universitetet i Oslo. Dagen kan benyttes til forskjellig utendørs aktivitet. Inviter med deg en kollega ut på ski, skøyter, sykkel eller til fots. Man kan bruke hele eller deler av dagen til dette.

Husk at deltakelse på Vinteraktivitetsdagen krever påmelding innen 9. februar  - og at deltakelse må avklares med nærmeste leder.

Se øvrige nyheter fra Universitetets bedriftsidrettslag

Information in English

The winter activities day is an annual event, organized by UiOBIL, and offered to all employees of the UiO.

Participation on the day, must be approved by the nearest supervisor.

Please use the web form to register.

Debatt: Språk på Universitetet i Oslo

Bildet kan inneholde: produkt, natur, azure, deling, organisme.Når UiO skal revidere retningslinjene for språkpolitikken kommer også norskkravet som stilles til vitenskapelig ansatte fra andre land på agendaen. Er et sånt krav rett og rimelig eller til hinder for at UiO kan hevde seg i forskningsfronten?

Tid og sted: 31. jan. 2023 16:00–18:00, Domus Bibliotheca - husk påmelding.

Seminar 2. mars: Menneskerettslige perspektiver i den digitale tidsalderen

Digitaliseringen av samfunnet kan tilrettelegge for at menneskerettigheter realiseres, men rettighetene settes samtidig under press. Derfor er ny teknologi et tveegget sverd. På seminaret drøftes behovet for – og verdien av – å vurdere den teknologiske utviklingen med utgangspunkt i menneskerettighetene.

Tid og sted: 2. mars 2023 08:45–13:30, Gamle Festsal. Husk påmelding!

Kriminologikonferansen 2023

Hva er de store utfordringene innen kriminalitet og kriminalitetskontroll i dag, og hvor godt rustet er vi til å forstå og møte dem? Dette og flere andre spørsmål er tema for Norges første kriminologikonferanse.

Tid og sted: 23. mai 2023 09:00–24. mai 2023 17:00, Domus Juridica

Frist for påmelding er 10. mars (for deg som ønsker presentere) eller 1. mai (for deg som kun ønsker å delta). Det er ingen konferanseavgift.

Nominasjonsfrist for UiOs menneskerettighetspris 2023 / Nomination deadline for the University of Oslo Human Rights Award 2023

Universitetet i Oslo inviterer organisasjoner, foreninger og enkeltpersoner til å nominere kandidater til UiOs menneskerettighetspris - Lisl og Leo Eitingers fond for 2023. Prisen deles ut årlig som en anerkjennelse av personlig innsats og aktivt engasjement innenfor ett eller flere menneskerettslige områder i vid forstand.

Frist for å nominere er 15. mars 2023.

The University of Oslo invites organizations, associations and individuals to nominate candidates (individuals or organizations) for the 2023 University of Oslo Human Rights award, Lisl and Leo Eitinger fund. The award is presented annually in recognition of personal efforts and active involvement in one or more human rights areas.

The deadline for submitting proposals is 15 March.

Tren yoga på fredager i vakre omgivelser

Yogatimen i Historisk museum er et av de mange kursene UiOs ansatte kan melde seg på under ordningen Trening i arbeidstiden

– Benytt tilbudet, oppfordrer rektor Svein Stølen I Uniforum.

Yogatimen arrangeres i samarbeid med UiOs bedriftsidrettslag UiOBIL og med litt støtte fra museets velferdsutvalg.

Tid og sted: Historisk museum, fredager kl 7:30 - 8:30

Disputaser

Pr. i dag er det ingen annonserte disputaser

Rektors blogg

Ledige stillinger

Stilingsutlysningene hentes automatisk fra www.jus.uio.no/om/jobb/index.html hvor du også finner studentstillinger som er lyst ut.

Vitenskapelige stillinger

Teknisk-administrative stillinger

Fakultetet i mediene

De fem siste medietreffene om fakultetet fra Retrievers overvåkning av digitale medier.

Dekanvedtak på nett

Se flere dekanvedtak

Publikasjoner

Meld inn saker

Fakultetsnytt publiseres mandager. Saker meldes til fakultetsnytt@jus.uio.no senest torsdag for publisering følgende uke.

Ønsker du å få fakultetsnytt tilsendt, eller avslutte tjenesten?<

Ansatte får Fakultetsnytt tilsendt automatisk, tidligere ansatte eller andre som ønsker Fakultetsnytt kan bruke lenkene nedenfor til å starte og stanse tjenesten.

Publisert 30. jan. 2023 08:23 - Sist endret 22. jan. 2024 09:51