Fakultetsnytt påske edition 2023

Vi ønsker god påske med denne nettsaken fra Kulturhistorisk museums eggarkiv.

Påskeegg - illustrasjon
God påske

Arbeidstid i påsken

Ansatte i staten har fri fra klokken 12.00 onsdag før skjærtorsdag, i den grad arbeidsforholdene tillater det. For øvrig er fridager i påsken: skjærtorsdag, langfredag, påskeaften, 1. og 2. påskedag. I år gjelder dette 6.-10. april.

Seminar: Forvaltningens samordningsutfordringer

• Bedre offentlige tjenester med brukeren i sentrum
  • Hvordan kan vi samarbeide bedre med og for brukerne? Hvilken innsikt trenger vi?
  • Vi byr på caser hvor innbyggerne aktivt får påvirke hele organisasjonen

Påmelding og mer informasjon: Partnerforum.uio.no

Diskusjon med spørsmål fra deltakerne ved seminarleder Aslak Bonde.

Tid og sted: Tirsdag 25. april 2023 kl. 12:30-16:00, Digitalt eller Handelshøyskolen BI, Nydalsveien 37.

Lunsjseminar: Norsk lovregulering av adgangen til å kreve erstatning ved menneskerettsbrudd?

Justis- og beredskapsdepartementet har bedt professor Kjetil Mujezinovic Larsen (IOR) om å utrede mulig norsk lovregulering av adgangen til å kreve erstatning for brudd på Den europeiske menneskerettskonvensjonen og FN-konvensjonen om sivile og politiske rettigheter. På seminaret vil Larsen redegjøre for den rettslige og faktiske bakgrunnen for at spørsmålet må utredes, og presentere sitt foreløpige syn på de ulike delspørsmålene som reises.

• Innleder: professor Kjetil Mujezinovic Larsen (IOR)
  • Kommentator: postdoktor Karolina Stenlund (Universitetet i Helsinki)
  • Ordstyrer: professor Birgitte Hagland (IfP)

Frist for påmelding er 3. mai.

Tid og sted: 10. mai 2023 12:00–13:30, Kjerka, DMV

National Conference: From Academia to Policy

As a proud host of the 2023 Circle U. Days, the University of Belgrade is pleased to invite you to the Circle U. National Conference on May 15th to 16th and to the accompanying series of ERIA events on May 17th.
The conference takes on climate change, specifically focusing on the Green & Blue Infrastructure (GBI) and on the valorization of student engagement in the field and its conversion to entrepreneurship.
It features eminent scholars, experienced in both research & development, and practical scientific and industrial application.

Kommende arrangementer i Domus Bibliotheca

Error: /om/aktuelt/arrangementer/domus-bibliotheca does not exist

Disputaser

Pr. i dag er det ingen annonserte disputaser

Rektors blogg

Ledige stillinger

Stilingsutlysningene hentes automatisk fra www.jus.uio.no/om/jobb/index.html hvor du også finner studentstillinger som er lyst ut.

Vitenskapelige stillinger

Teknisk-administrative stillinger

Fakultetet i mediene

De fem siste medietreffene om fakultetet fra Retrievers overvåkning av digitale medier.

Dekanvedtak på nett

Se flere dekanvedtak

Publikasjoner

Meld inn saker

Fakultetsnytt publiseres mandager. Saker meldes til fakultetsnytt@jus.uio.no senest torsdag for publisering følgende uke.

Ønsker du å få fakultetsnytt tilsendt, eller avslutte tjenesten?<

Ansatte får Fakultetsnytt tilsendt automatisk, tidligere ansatte eller andre som ønsker Fakultetsnytt kan bruke lenkene nedenfor til å starte og stanse tjenesten.

Publisert 31. mars 2023 13:30 - Sist endret 13. okt. 2023 13:23