Torsdagsnytt 9. januar 2020

Internt ukentlig nyhetsbrev med aktuelle nyheter om smått og stort ved Institutt for privatrett.

Offisiell åpning av Domus Juridica 16. januar 2020

Torsdag 16. januar 2020 inviterer Universitetet i Oslo til offisiell åpning av Det juridiske fakultets nybygg Domus Juridica. I tillegg til det offisielle programmet for inviterte gjester bidrar fakultetets studenter og ansatte med til å fylle dagen med fag og sosiale aktiviterer.

Se fullt program for åpningen

Nytilsatte ved IfP

- Kristina Stenvik og Hanna Furuseth er tilsatt som nye stipendiater ved IfP. Hanna tiltrer 1. februar og Kristina 1. august.

- Fire nye vitasser er tilsatt ved IfP: Håvard Kristiansen, Silje Strandengen, Marcus Wannerstedt og Siri Sofie Eng Rudå (på JuS-prosjektet). Vitassene begynner 22. januar.

Søk fransk stipend - frist 2. februar

Det norske universitetssenter i Paris lyser ut stipend av 1-2 måneders varighet for faglig opphold ved læresteder/forskningsinstitusjoner i Paris eller andre steder i Frankrike. Stipendet skal være et bidrag til å dekke reise- og ekstra oppholdskostnader og gjelder ph.d.-er og postdoktorer.

Mer om utlysingen, krav og søknadsskjema

SMART-seminarer i Kjerka / Professorboligen i januar

Det vil bli holdt fire seminarer i SMART-prosjektet i tiden 21-24. januar.

Se innholdet og med deg på her

Kurs i Outlook "Over 60 e-posttips"

Tirsdag 28.januar kl. 09.00 - 11.00

Kursrom 2, Kristen Nygårds hus

Påmelding

Mer om kurset

Registrering av publikasjoner - husk frist 31. januar

Minner med dette om at fristen for registrering av vitenskapelige publikasjoner for 2019 i CRISTIN er 31. januar. Det som skal registreres i CRISTIN er vitenskapelige monografier,      vitenskapelige artikler i antologier og vitenskapelige artikler i periodika, serier og nettsteder (ISSN-titler)

Ta kontakt med IfPs Cristin-superbruker Eva Dobos hvis du ønsker/trenger bistand.

Alle arrangementer ved IFP

Her finner du alle kommende arrangementer, både interne og eksterne.

Ønsker du å få inn stoff til Torsdagsnytt?

Det er enkelt å få inn nyheter til TN: send en mail til torsdagsnytt@jus.uio.no. Mailen vil garantert nå redaksjonen og meldingen vil komme i neste nyhetsbrev.

Publisert 10. jan. 2020 16:32 - Sist endret 20. apr. 2020 09:08