Torsdagsnytt 6. februar 2020

Internt ukentlig nyhetsbrev med aktuelle nyheter om smått og stort ved Institutt for privatrett.

SMART-forskere sender reformforslag til Brüssel: Næringslivet skal bli bærekraftig

Næringslivet i Europa er ikke bærekraftig. Noe må gjøres. Nå får EU reformforslag fra et internasjonalt forskningsprosjekt – ledet fra Universitetet i Oslo.

Les intervju med Beate Sjåfjell publisert i Apollon

Sjur S Ellingsæter disputerer 11. feburar

Tittel: Creditor Priority and Financial Stability: A study of the emergence and rationales of the creditor hierarchy in EU and EEA bank insolvency law

Disputasen vil foregå på engelsk

Tid og sted: 11. feb. 2020 11:15–15:00, Gamle festsal

Les mer om disputasen

Bli med på feiringen av SERIs 50 årsdag

Senter for rettsinformatikk ble etablert av Jon Bing og Knut S. Selmer i 1970, og ble - etter det svenske senteret - største av sitt slag i verden. Jubileet markeres med følgende  arrangementer:

- Lansering av boken «Retten i det digitale Norge. Senter for rettsinformatikk 1970–2020», av historikeren Iver Tangen Stensrud.

Tid og sted: 16. mars kl 17.15, Domus Juridica. Påmelding

- Konferansen Vår digitale fremtid. Om morgendagens rettigheter og friheter.

Tid og sted: 19. mars, Ingeniørenes hus. Program og påmelding

- Festmiddag. Alle med en eller annen tilknytning til SERI er hjertelig velkomne (kolleger, nåværende og tidligere studenter, kontakter innen akademia, forvaltning og næringsliv – og andre).

Tid og sted: 19. mars kl 19.30, Ingeniørenes hus. Påmelding

Trenger du massasje i rygg og nakke? Nå får vi besøk av massasjeterapeuten i DB

Massasje tilbys til alle ansatte ved IfP - foreløpig som en prøveordning.

Tidspunkter: 24. februar og 23. mars. Timene varer i 30 minutter og koster 275 kr. Massasjeterapeuten Gunnar Vasskog har arbeidet med massasje i 15 år, både bedrift og privat. Han er utdannet massasjeterapeut fra Axelsons Body Work School, i tillegg er han utdannet akupunktør.

Alle arrangementer ved IFP

Her finner du alle kommende arrangementer, både interne og eksterne.

Ønsker du å få inn stoff til Torsdagsnytt?

Det er enkelt å få inn nyheter til TN: send en mail til torsdagsnytt@jus.uio.no. Mailen vil garantert nå redaksjonen og meldingen vil komme i neste nyhetsbrev.

Publisert 6. feb. 2020 13:47 - Sist endret 6. feb. 2020 13:47