Torsdagsnytt 16. april 2020

Ansatte ved UiO skal fortsatt jobbe fra hjemmekontor, adgang kan gis av kontorsjefen etter konkret vudrering.

Ansatte ved UiO skal fortsatt jobbe fra hjemmekontor

Se nærmere informasjon her

Som det fremgår kan det unntaksvis og etter konkret vurdering gis adgang til kontorplass hvis hjemmearbeid ikke lar seg gjøre av helsemessige eller vektige sosiale grunner. Eventuelle søknader sendes til kontorsjef og instituttleder og avgjøres av fakultetsdirektør og dekan.

PhD stipendiat Samson Esayas disputerer digitalt 20. april

Tittelen er Data Privacy and Competition Law in the Age of Big Data. Disputasen vil bli holdt på engelsk.

Disputasen gjennomføres digitalt og kan følges via Zoom som vil bli linket til nettsiden:

Innlevert dr-avhandling

Astrid Iversen leverte før påske inn sin avhandling med tittelen

INTERCREDITOR EQUITY IN SOVEREIGN DEBT RESTRUCTURING. Etter leveringen begynte hun på gjennomføringsstipend

Vi gratulerer!

WEBINAR: Horisont 2020 - Proposal Writing - Focus Impact

Forskningsrådet tilbyr et todagers kurs med praktisk trening i å skrive prosjektforslag til Horisont 2020. Kurset tar spesielt for seg de tre prosjekttypene Innovation Action (IA), Research and Innovation Action (RIA) og Coordinating and Support Action (CSA).

Meld deg på her

Ønsker du å være medlem i en nasjonal referansegruppe for å påvirke Horisont Europa?

NFR oppretter nasjonale referansegrupper for Horisont Europa, EUs neste rammeprogram for forskning og innovasjon. Her trengs kunnskapsrike og engasjerte personer fra alle samfunnsområder, som forskning, næringsliv, offentlige virksomheter, investormiljøer og organisasjoner.

Les mer og meld deg på

Frist for å melde din interesse er 28. april.

Les ny forskningsartikkel relatert til virusutbrydd

Science fiction om framtida kan gi svar om dagens kriser

Pandemier, overvåkingssamfunn og klimakatastrofer er populære temaer i science fiction. Fortellingene kan inspirere kreative løsninger på nåtidens utfordringer, mener Bodhisattva Chattopadhyay.

Alle arrangementer ved IFP

Her finner du alle kommende arrangementer, både interne og eksterne.

Ønsker du å få inn stoff til Torsdagsnytt?

Det er enkelt å få inn nyheter til TN: send en mail til torsdagsnytt@jus.uio.no. Mailen vil garantert nå redaksjonen og meldingen vil komme i neste nyhetsbrev.

Publisert 16. apr. 2020 13:52 - Sist endret 16. apr. 2020 13:52