Torsdagsnytt 20. august 2020

Bildet kan inneholde: Flagg.

Avtalen om skatterett som ble signert i august vil finansiere inntil 18 årsverk i stipendiat- og post.doc-stillinger i de 10 årene avtalen gjelder for. Foto: UiO/Steinar Hafto Myre

En viktig milepæl for skatte- og avgiftsrettsfaget

I begynnelsen av august signerte fakultetet, Finansdepartementet og tre advokatfirmaer en samarbeidsavtale om prosjektet "Skatterett@Jus, UiO".

– Avtalen er en anerkjennelse av skatte- og avgiftsrettsfaget, og den vil bidra til å skape et større fagmiljø og mer faglig aktivitet, understreket Hennum i talen.

Les mer om avtalen og signeringen

Frie stillinger som vitass ved IfP er lyst ut

Institutt for privatrett lyser ut 3 stillinger som vitenskapelig assistent (50 % stilling) med oppstart i januar 2021.

Søknadsfrist: 3. september.

Se utlysningen

To nye vitasser ved SERI

Senter for rettsinformatikk har fått to nye vitasser tilknyttet VIROS prosjektet:

Carlos Jose Calleja Ahmad

Gino Paul  D'paola Puche

Lansering av Horisont Europa

Den 26.10. avholder Forskningsrådet, Innovasjon Norge, Kunnskapsdepartementet og Nærings- og fiskeridepartementet en lanseringskonferanse for kommende rammeprogrammet Horisont Europa. Konferansen varer fra 10.00-11.30 og holdes som et webinar.

Om arrangementet og påmelding

Research&Innovation Days

EU-Kommisjonen avholder sitt årlige flaggskiparrangement Research&Innovation Days 22.-24.09. der forskning og innovasjon i Europa - inkludert Horisont Europa, vil diskuteres.

Last ned programmet og følg med på detaljene

Har du lest den?

Kamala Harris som visepresident – hvem er hun, egentlig?

Les innlegget til Geir Stenseth i Dagens næringsliv

Trenger du hjelp fra vitassene?

De nye vitassene ved IfP  begynte på mandag. Om noen har bruk for hjelp de kommende månedene, gi beskjed til Eli Knotten om hva det gjelder, ca forventet tidsbruk og opplysning om når jobben skal gjøres.

Se personsider til vitassene

Siri Vinger har byttet kontor

Bibliotekar Siri Vinger har flyttet inn på 4-mannskontoret ved inngangen til DMV (det Peter og Lukasz sitter).

Hun er normalt til stede fra kl 12-15 på tirsdag og fredag, men pga dagens situasjon er hun ikke alltid til stede på disse tidspunktene og kan da kontaktes på e-post.

Alle arrangementer ved IFP

Her finner du alle kommende arrangementer, både interne og eksterne.

Ønsker du å få inn stoff til Torsdagsnytt?

Det er enkelt å få inn nyheter til TN: send en mail til torsdagsnytt@jus.uio.no. Mailen vil garantert nå redaksjonen og meldingen vil komme i neste nyhetsbrev.

Publisert 13. aug. 2020 14:09 - Sist endret 21. aug. 2020 14:07