Torsdagsnytt 11. mars

Internt ukentlig nyhetsbrev med aktuelle nyheter om smått og stort ved Institutt for privatrett.

Nytt design på uio.no

Det nye designet er utviklet for å skape et moderne og brukervennlig uttrykk der Universitetet i Oslo er en tydelig avsender. Målet har vært forenkling og effektivisering, samtidig som det gir mer fleksibilitet for enhetene. Det nye designet møter også kravene til universell utforming slik at det kan brukes av alle.

Det er laget et nytt logosystem som gir universitetets mange enheter mulighet til å vise frem sin egenart, samtidig som det er et tydelig bindeledd til UiO.

Les mer om bakgrunnen og utviklingen av det nye designet

Formuerettslunsj: Læren om realitetsdrøftelser & HR-2020-2254 (Rambøll)

Det har vært en utbredt oppfatning at debitor kan miste retten til å påberope seg for sen reklamasjon fra kreditor angående mangler ved ytelsen – doktrinen om realitetsdrøftelser. I HR-2020-2254 Rambøll  drøftes berettigelsen av denne doktrinen innenfor bygge- og anleggs kontrakter.

Møtet arrangeres av Oslo senter for kommersiell rett.

Tid og sted: 17. mars 2021 12:00 – 13:00

Zoomlink:  /https://uio.zoom.us/j/63629664609

Webinar om virtuelle forhandlinger i voldgiftssaker

Oslo Senter for Kommersiell Rett (OSKR) ved Juridisk Fakultet UiO, arena for voldgift og tvisteløsning, arrangerer 25. mars kl 16:00 en paneldebatt om dette stadig mer praktiske temaet.

Se program og link til påmelding

Påmeldingsfrist er tirsdag 23. mars. Zoomlink vil bli sendt alle påmeldte i god tid før Webinaret.

Webinar om aksjeeieres lojalitetsplikt

Webinaret er et samarbeid mellom de juridiske fakultetene ved universitetene i Oslo (v/Oslo Senter for Kommersiell rett), Stockholm (v/Stockholm Centre for Commercial Law) og Århus

Tid og sted: 26. mai 2021 15:00–17:00, Zoom

Se program og link til påmelding

Påmeldingsfrist er 20. mai. Zoomlink vil bli sendt alle påmeldte i god tid før Webinaret.

Arbeidstid i påsken

Ansatte i Staten har fri fra kl.12.00 onsdag før skjærtorsdag i den grad arbeidsforholdene tillater det.

For øvrig er følgende dager fridager i påsken: skjærtorsdag, langfredag, påskeaften og 1. og 2. påskedag. I år gjelder dette 1.- 5. april.

Alle arrangementer ved IFP

Her finner du alle kommende arrangementer, både interne og eksterne. Også arrangementer i regi av våre forskergrupper,Oslo senter for kommersiell rett og Senter for europarett.

Publisering

Se siste publikasjoner fra våre forskere.

Ønsker du å få inn stoff til Torsdagsnytt?

Det er enkelt å få inn nyheter til TN: send en mail til torsdagsnytt@jus.uio.no. Mailen vil garantert nå redaksjonen og meldingen vil komme i neste nyhetsbrev.

Publisert 11. mars 2021 21:10 - Sist endret 11. mars 2021 21:10