Torsdagsnytt 6. mai

Internt ukentlig nyhetsbrev med aktuelle nyheter om smått og stort ved Institutt for privatrett.

Jon Bing Memorial Seminar 2021

The Jon Bing Memorial Seminar is an annual event arranged close to the time of Jon’s birthday, dedicated to honouring one of the leading pioneers in research on law and computer technology

Title: Towards a New Legal Framework for AI in Europe: Assessing the European Commission’s proposed AI Regulation

Tid og sted: 25. mai 2021 13:0016:30, Zoom

Legg til i kalender

Har du meninger om hvordan NFR investerer i muliggjørende teknologier?

Forskningsrådet  ber om innspill til revidering av porteføljeplan for Muliggjørende teknologier. Hvordan bør de investere i IKT, nanoteknologi, bioteknologi og andre muliggjørende teknologier framover? Meld deg på for å følge innspillsmøte med utvalgte deltakere og få informasjon om hvordan du også kan gi innspill.

Tidspunkt: 11. mai kl 10.00 - 12.00

Følg innspillsmøte og meld deg på

Ny rapport: Rettslige utfordringer stanser internasjonal medisinsk forskning

Norge har meget gode helsedata og helseregistre, flere av dem i verdensklasse. Dette er unik informasjon og en gullgruve for medisinsk forskning. Men regelverkene viser seg å være problematiske når det gjelder internasjonal deling av data utenfor EØS-området.

Det Norske Videnskaps-Akademi inviterer til et webinar hvor  problemstillingene rapporten vil bli presentert.

Forsker Heidi Bentzen er en av innledere som skal belyse mulige løsninger.

Tidspunkt: Tirsdag 11. mai kl 13-15

Les mer og meld deg på her

Overgang til ny selvbetjeningsportal og app

1. mai har UiO gått over til nytt lønns- og personalsystem. Nå kan du registrere tid og fravær i den nye selvbetjeningsportalen eller i DFØ-appen.

Les om innlogging til selvbetjeningsportalen, DFØ-appen, registrering av arbeidstid m.m.

IfP- ansatte i media

Medieovervåkning følger  saker i nettmedier som omtaler Institutt for privatrett eller våre ansatte. Tjenesten er supplert av egenpublisert henvisning til utvalgte mediesaker fra papir- og etermedier.

Klikk her og les dagsferske saker

Alle arrangementer ved IFP

Her finner du alle kommende arrangementer, både interne og eksterne. Også arrangementer i regi av våre forskergrupper,Oslo senter for kommersiell rett og Senter for europarett.

Publisering

Se siste publikasjoner fra våre forskere.

Ønsker du å få inn stoff til Torsdagsnytt?

Det er enkelt å få inn nyheter til TN: send en mail til torsdagsnytt@jus.uio.no. Mailen vil garantert nå redaksjonen og meldingen vil komme i neste nyhetsbrev.

Publisert 6. mai 2021 15:31 - Sist endret 2. aug. 2021 04:49