Torsdagsnytt 12. august

Utlysning CAS-prosjekter 2023/2024

Senter for grunnforskning (CAS) har nå lyst ut midler til fremragende grunnforskningsprosjekter for opphold på CAS i det akademiske året 2023/2024.

Hvert år bevilger CAS midler til tre forskningsgrupper som jobber med prosjekter innen (og av og til på tvers av): humaniora/teologi, samfunnsvitenskap/juss og naturvitenskap/medisin/matematikk.

Hver forskningsgruppe får tilbringe et helt akademisk år i CAS' lokaler i Det Norske Videnskaps-Akademi, Drammensveien 78 i Oslo, og får et budsjett på ca. NOK 3,5 millioner.

Søknadsfristen er 18. oktober.

Les hele utlysningen og se hvordan du søker

Webinar: lTowards a New Legal Framework for AI: US Perspectives on the European Commission’s proposed AI Regulation

NRCCL's AI Regulation Seminar Series 2021

Time and place: Aug. 19, 2021 4:00 PM–5:30 PM, Zoom

See presentations and register

Åpent heldagsseminar: Empiriske metoder for jurister

CELL - Center for Expermential Legal Learning - inviterer til heldagsseminar som er rettet mot alle ansatte og studenter ved  fakultetet.

Tid og sted: 25. august kl  09:00–17:30, Auditorium 3, Domus Juridica

Les mer om innholdet og meld deg på

Fratredelse ved pensjon

Våre kjære kolleger Tone Sverdrup og Trygve Bergsåker som begge fylte 70 år tidligere i år fratrådte sine stillinger 31. juli.

Instituttet er takknemlige for Tone og Trygves store innsats gjennom mange år, og er glade for at de fortsatt vil ha tilhørighet hos oss som emeriti. Senere i høst vil de begge bli takket av med middager i Vitenskapsakademiet.

Nytilsatte ved instituttet

Vi ønsker våre nytilsatte kolleger som har tiltrådt/skal tiltre sine stillinger i august velkommen! Disse er:

Stipendiat Knut Sande

Universitetslektor Jo Ørjasæter

Vitasser i frie stillinger, med oppstart 16. august:

• Mirjam Berg
  • Vemund Rolstad
  • Severin Stang Lund

Vitasser i prosjektstillinger:

• Madeleine Østenstad (Futuring Nordics, startet 1. august)
  • Erle Katrine Sivertsen (SODI, startet 1. august)
  • Velte Baukhol (Arfa, starter 16. august)

Vitasser ved SERI:

• Chengalvarayan Subbaiyan Balakrishnan (prosjekt VIROS, startet 1. august)
  • Rekha Dwivedi (prosjekt SIGNAL, startet 1. august)
  • Live Sunniva Hjort (prosjekt VIROS, starter 16. august)
  • Tereza Duchonova (prosjekt VIROS, starter 16. august)

Treningstilbud er tilbake fra 16. august

Fra 16. august vil du igjen kunne trene på ekte fysisk vis med dine kolleger. Du kan trene gratis i SiO Athletica sine treningsfasiliteter i bestemte tidsrom og benytte deg av treningstilbudet for ansatte.

Følg treningstilbud og opptak du kan bruke på hjemmekontoret

Alle arrangementer ved IFP

Her finner du alle kommende arrangementer, både interne og eksterne. Også arrangementer i regi av våre forskergrupper,Oslo senter for kommersiell rett og Senter for europarett.

Publisering

Se siste publikasjoner fra våre forskere.

Ønsker du å få inn stoff til Torsdagsnytt?

Det er enkelt å få inn nyheter til TN: send en mail til torsdagsnytt@jus.uio.no. Mailen vil garantert nå redaksjonen og meldingen vil komme i neste nyhetsbrev.

Publisert 11. aug. 2021 13:23 - Sist endret 11. aug. 2021 23:22