Torsdagsnytt 26. august

Støtte til samarbeidsprosjekt

I desember 2020 fikk Mads Andenæs og Astrid Iversen tilslag på en søknad om midler fra Finansmarkedsfondet til forskningsprosjektet «sentralbankers utvidede rolle i krisetider». Prosjektet er et samarbeid mellom Juridisk Fakultet ved UiO og Handelshøgskolen ved Høgskolen i Innlandet.

Astrid, som til vanlig er ansatt på Høgskolen i Innlandet, vil være gjesteforsker ved IfP de neste 4 årene. Hun var stipendiat ved IfP frem til 2020 da hun disputerte med avhandlingen «Intercreditor Equity in Sovereign Debt Restructurings».

Les mer om prosjektet

Publikasjonslister fra Cristin på uio.no

Kan du hjelpe oss med å sjekke om din publikasjonsliste fra Cristin på UiOs nettsider er riktig?

Det foregår nå et arbeid med å forbedre publikasjonslister fra Cristin på uio.no. Som første ledd i denne prosessen endrer vi måten vi henter data fra Cristin på. Dette vil gi mer fleksibilitet til å utvikle ytterligere funksjonalitet på publikasjonslister på UiOs nettsider senere.

Les om endringene og måten du kan teste den nye løsningen på

Ledig stilling som prosjektassistent i prosjektet JuS

Søknadsfrist: 2. september 2021

Institutt for privatrett lyser ut én stilling som vitenskapelig assistent (50 % stilling) til prosjektet Judges under Stress (JuS) med oppstart i januar 2022.

Les hele utlysningen

IfP- ansatte i media

Medieovervåkning følger  saker i nettmedier som omtaler Institutt for privatrett eller våre ansatte. Tjenesten er supplert av egenpublisert henvisning til utvalgte mediesaker fra papir- og etermedier.

Klikk her og les dagsferske saker

Publisering

Se siste publikasjoner fra våre forskere.

Ønsker du å få inn stoff til Torsdagsnytt?

Det er enkelt å få inn nyheter til TN: send en mail til torsdagsnytt@jus.uio.no. Mailen vil garantert nå redaksjonen og meldingen vil komme i neste nyhetsbrev.

Publisert 26. aug. 2021 10:24 - Sist endret 26. aug. 2021 10:53