Torsdagsnytt 9. september

Ny bok: Internasjonal privatrett

Av Giuditta Cordero-Moss

Denne boken er en ny og utvidet utgave av boken som kom ut i 2014. Den første utgaven fremhevet konturene av en moderne tilnærming til  internasjonalprivatrettslige spørsmål. Den nye utgaven drøfter de nye norske og internasjonale kildene på området, blant annet et forslag til en lov om lovvalg på det formuerettslige området.

Boken er utgitt av Universitetsforlaget og kom i salg denne uken.

Les mer og bestill boken her

Høring om miljø- og klimastrategi - gi innspill innen 24. september

Arbeidsgruppen som ble oppnevnt for å lage et forslag til UiOs miljø- og klimastrategi leverte sitt forslag i juni. Strategiutkastet er sendt på formell høring til fakultetene, men ansatte og studenter er også invitert til å gi sine innspill med frist 24. september.

Andre nyere bøker av forfattere fra IfP:

• Markedsrett - Innføring i markedsførings-, konkurranse- og immaterialrett

Av Ole-Andreas Rognstad, Harald Irgens-Jensen, Kristina Stenvik, Inger Berg Ørstavik, Eirik Østerud

Oversikt over arveretten

• Av John Asland og Peter Lødrup

IfP- ansatte i media

Medieovervåkning følger  saker i nettmedier som omtaler Institutt for privatrett eller våre ansatte. Tjenesten er supplert av egenpublisert henvisning til utvalgte mediesaker fra papir- og etermedier.

Klikk her og les dagsferske saker

Publisering

Se siste publikasjoner fra våre forskere.

Ønsker du å få inn stoff til Torsdagsnytt?

Det er enkelt å få inn nyheter til TN: send en mail til torsdagsnytt@jus.uio.no. Mailen vil garantert nå redaksjonen og meldingen vil komme i neste nyhetsbrev.

Publisert 9. sep. 2021 13:48 - Sist endret 9. sep. 2021 13:52