Torsdagsnytt 30. september

Instituttets Boklunsjer er i gang!

Bildet kan inneholde: bok, utgivelse, gjøre, biografi, kunst.Etter lange måneder med kovidpause er IfPs interne arrangementer i gang igjen. Vi tar opp tråden med faglunsjer og boklunsjer, vekselsvis, alltid på en onsdag kl 12-13.

I Boklunsj-serien presenteres det nyutkomne bøker av kolleger ved instituttet av en moderator. Etter presentasjonen er det satt av tid til diskusjon og spørsmål til forfatteren(e) fra salen.

Sett av onsdag 12. januar 2022 kl 12-13 til Boklunsj, stedet kommer vi tilbake til.

Tema: Internasjonal privatrett av Giuditta Cordero-Moss. Moderator er Amund Tørum (NiFS).

Livet under og etter en pandemi. Følg opp!

Vær oppmerksom. Vær til stede. Følg opp.

10. oktober er Verdensdagen for psykisk helse hvis mål er å  fremme kunnskap og bevissthet om psykisk helse i hele verden. Dagen markeres i mer enn 150 land på ulike måter.

I Norge er Verdensdagen den største kampanjen for psykisk folkehelse, og blir markert av skoler, kommuner, bedrifter og lokale organisasjoner over hele landet fra uke 39-42.

Se UiOs markering av Verdensdagen

Open Science Lunch arranged by UiO Library

Each last Thursday of the month at 12:00 we invite you to join us virtually for an online open lunch to hear about how to make your research more open. We will discuss research transparency and visibility, open publishing, data sharing, and more!

Reglene etter at samfunnet åpnet opp - kort oppsummert

(Scroll down for English)

• Holde deg hjemme ved sykdom.
  • Du skal isoleres dersom du har fått påvist covid-19:   https://www.helsenorge.no/koronavirus/karantene-og-isolasjon/#isolasjon
  • Det er ikke lenger krav om smittekarantene når du er nærkontakt til en smittet
  • Fullvaksinert eller har hatt covid-19 for mindre enn 12 måneder siden: Du bør følge med på symptomer og teste deg dersom du får dem
  • Delvaksinert: du bør ta én koronatest, gjerne snarest
  • Nærkontakter som ikke er familiemedlemmer eller tilsvarende nære, trenger ikke gå gjennom testregime, men oppfordres til å ta enten en selvtest eller PCR-test. Dette kan for eksempel være kollegaer eller de du går i klasse med
  • Uvaksinerte husstandsmedlemmer og tilsvarende nære som er nærkontakt til en smittet person bør teste seg så raskt som mulig etter at man blir definert som nærkontakt til smittet.

Les mer om testregime, karantene og isolasjon

Read the rules about testing, quarantine and isolation due to the coronavirus

Ledig stilling som stipendiat

Ved Institutt for privatrett er det ledig 1 stilling som stipendiat (SKO1017). Stillingen er knyttet til prosjektet Makt og menneskeverd i det digitale arbeidslivet. Prosjektet er finansiert av Landsorganisasjonen i Norge og forbundene NTL, Fagforbundet, EL&IT-forbundet, IE og NAF. Tilsettingen er i utgangspunktet for tre år, uten undervisningsforpliktelser. Dersom kandidaten kan fylle et udekket undervisningsbehov ved fakultetet, kan det for stilling som stipendiat avtales tilsetting for fire år med 25 % undervisningsplikt.

Se hele utlysningen

Babynytt

Postdoktor Rebecca Schmidt på SERI fikk en liten gutt på mandag. Han heter August Ludvig og alt er bra med mor og barn. Vi gratulerer!

IfP- ansatte i media

Medieovervåkning følger  saker i nettmedier som omtaler Institutt for privatrett eller våre ansatte. Tjenesten er supplert av egenpublisert henvisning til utvalgte mediesaker fra papir- og etermedier.

Klikk her og les dagsferske saker

Publisering

Se siste publikasjoner fra våre forskere.

Ønsker du å få inn stoff til Torsdagsnytt?

Det er enkelt å få inn nyheter til TN: send en mail til torsdagsnytt@jus.uio.no. Mailen vil garantert nå redaksjonen og meldingen vil komme i neste nyhetsbrev.

Publisert 30. sep. 2021 11:47 - Sist endret 30. sep. 2021 14:28