Torsdagsnytt 21. oktober

Lær å sikre både deg selv og UiO

Oktober er nasjonal sikkerhetsmåned i Norge, og på UiO kalles den Sikker oktober.

Målet er at IT-brukere skal bli mer sikkerhetsbevissete og beskytte seg mot trusler og hacking, og hindre at viktige data blir stjålet eller kommer på avveie.

Sikker oktober har tre punkter på programmet: E-læring for ansatte, sikkerhetstips til studenter og De døde dokumenters dag.

På nettstedet til Sikker oktober ligger det lenker til e-læring, tips og arrangementer. Bli med!

Privatrettssymposiet 2022 - påmelding innen 1. desember

Privatrettssymposiet arrangeres annet hvert år i regi av Oslo Senter for Kommersiell Rett (OSKR). Formålet med symposiet er å synliggjøre bredden og dybden i forskningen innen kommersiell rett, og styrke kontakten med det praktiske rettsliv.

Årets symposium er spekket med dagsaktuelle rettslige temaer over to dager og er delt inn i to plenumssesjoner (åpne for alle) og fire fagspesifikke sesjoner (krever påmelding).

Program og påmelding

Vi gjør oppmerksom på at tidligere symposier ble fulltegnet lenge før påmeldingsfristen utløp. Vær derfor tidlig ute!

Lee Bygrave utnevnt som medlem i lovutvalg

Lee Bygrave ble nylig utnevnt til å sitte i et lovutvalg som skal legge frem forslag til en mer helhetlig regulering av viderebruk av offentlig informasjon. Andre medlemmer av utvalget inkluderer bl.a. vår tidligere kollega Torger Kielland (UiB) og stipendiat Heather Broomfield (Inst. for offentlig rett, UiO). Utvalget skal levere sin innstilling i form av en NOU 15. februar 2023.

Les utvalgets oppgaver og mandat

IfP- ansatte i media

Medieovervåkning følger  saker i nettmedier som omtaler Institutt for privatrett eller våre ansatte. Tjenesten er supplert av egenpublisert henvisning til utvalgte mediesaker fra papir- og etermedier.

Klikk her og les dagsferske saker

Publisering

Se siste publikasjoner fra våre forskere.

Ønsker du å få inn stoff til Torsdagsnytt?

Det er enkelt å få inn nyheter til TN: send en mail til torsdagsnytt@jus.uio.no. Mailen vil garantert nå redaksjonen og meldingen vil komme i neste nyhetsbrev.

Publisert 21. okt. 2021 10:12 - Sist endret 21. okt. 2021 14:16