Torsdagsnytt 28. oktober

Personvernkonferansen 2021: «Makt og menneskeverd i det digitale arbeidslivet»

På Personvernkonferansen 2021 markerer vi oppstart av et nytt LO-finansiert forskningsprosjekt i regi av SERI og Fafo, om Makt og menneskeverd i det digitale arbeidslivet. På konferansen vil Fafo bl.a. presentere foreløpige resultater fra sin ferske spørreundersøkelse om digitalisering og medvirkning. Ikke minst vil vi diskutere sentrale rettslige problemstillinger knyttet til personvern og arbeidsliv.

Mer info med program og påmeldingskjema

Tid og sted: 3. desember, Hotel Bristol

Påmeldingsfrist: 24. november

Publication in Special Issue of the German Law Journal

Title: Judges Under Stress: Understanding Continuity and Discontinuity of Judicial Institutions of the CEE Countries

The article in Special Issue discusses different aspects of institutions, change, and path dependency are explored, based on the workshop on The Breaking Point of Legal Institutions—Continuities and Discontinuities, held at the University of Oslo in November 2019.

Read the article

IfP- ansatte i media

Medieovervåkning følger  saker i nettmedier som omtaler Institutt for privatrett eller våre ansatte. Tjenesten er supplert av egenpublisert henvisning til utvalgte mediesaker fra papir- og etermedier.

Klikk her og les dagsferske saker

Publisering

Se siste publikasjoner fra våre forskere.

Ønsker du å få inn stoff til Torsdagsnytt?

Det er enkelt å få inn nyheter til TN: send en mail til torsdagsnytt@jus.uio.no. Mailen vil garantert nå redaksjonen og meldingen vil komme i neste nyhetsbrev.

Publisert 28. okt. 2021 13:56 - Sist endret 28. okt. 2021 13:56