Torsdagsnytt 5. mai 2022

The Jon Bing Memorial Seminar 2022

The Right to be Forgotten: A Chance for Privacy in the Internet Age

The Jon Bing Memorial Seminar is an annual event arranged by the Norwegian Research Center for Computers and Law/Senter for rettsinformatikk which Jon co-founded. The seminar is dedicated to honouring Jon as one of the leading pioneers in research on law and computer technology.

Read more and register here

Tid og sted: 23. mai 2022 15:0016:00, Kjerka, Domus Media

Paneldiskusjon om sondringen mellom innsatsforpliktelser og resultatforpliktelser

Velkommen til en paneldiskusjon som vil ta opp spørsmålene blant annet i forbindelse med entreprisekontrakter, kontrakter om industrileveranser og IT-kontrakter.

Arrangør: Senter for kommersiell rett

Se programmet

Tid og sted: 1. juni 2022 17:0018:30, Kjerka, DMV

Seminar: Planlegging, Konsesjon og Ekspropriasjon

Med bakgrunn i forskningsprosjektet Ekspropriasjon, planlegging og konsesjon organiserer Nordisk institutt for sjørett og Institutt for privatrett et heldagsseminar rundt temaet.

Program for seminaret

Over 60 e-posttips i Outlook

Dette er et kurs som ramser opp tips for bruk av Outlook e-post. Mange bruker Outlook unødvendig tungvint, og dette kurset kan kanskje føre til at man blir mer effektiv.

Kursene er gratis, og det er påmelding via nettskjema.

• Tirsdag 10.mai kl. 12-14, Kursrom 2, 2.etg. i Kristen Nygaards hus. Påmelding
  • Onsdag 11.mai kl. 10-12, Kursrom 2, 2.etg. i Kristen Nygaards hus. Påmelding

IfP- ansatte i media

Medieovervåkning følger  saker i nettmedier som omtaler Institutt for privatrett eller våre ansatte. Tjenesten er supplert av egenpublisert henvisning til utvalgte mediesaker fra papir- og etermedier.

Klikk her og les dagsferske saker

Publisering

Se siste publikasjoner fra våre forskere.

Ønsker du å få inn stoff til Torsdagsnytt?

Det er enkelt å få inn nyheter til TN: send en mail til torsdagsnytt@jus.uio.no. Mailen vil garantert nå redaksjonen og meldingen vil komme i neste nyhetsbrev.

Publisert 5. mai 2022 14:33 - Sist endret 5. mai 2022 14:41