Torsdagsnytt 29. september 2022

Bildet kan inneholde: sky, himmel, snø, fjell, anlegg.

Et hav av muligheter i Domus Bibliotheca

Hva er vårt forhold til Hvalrossen Freya? Kan alger bli til medisin? Og hva forteller havets idehistorie oss? Og er det håp for Oslofjorden? Det er spørsmål som diskuteres i Domus Bibliotheca under Forskningsdagene denne uken.

Dagens arrangement har tittel Er det håp for Oslofjord? - delta fysisk eller digitalt kl 18.

Forskningsdagene 2022

Forskningsdagene er en årlig festival med mange hundre arrangementer på ca 160 steder i Norge. Festivalen arrangeres for 28. gang og årets tema er HAV. UiO markerer forskningsdagene i Domus Bibliotheca, UiOs nye arena for dialog og formidling.

Forskernatt - Researcher´s Night - er fredag 30. september.

Årets festivaldatoer: 21. september – 2. oktober 2022

Klikk her og se hele festivalprogrammet

Verdensdagen for psykisk helse

UiO markerer verdensdagen gjennom hele uken 10. - 14. oktober. Målet med verdensdagen er å spre kunnskap og å gjøre det lettere å snakke åpent om psykisk helse.

Årets slagord er «Vi trenger hverandre. Løftblikket».

Flere av årets arrangementer gjennomføres ved Det juridiske fakultet, med foredrag fra blant annet Fanny Duckert og Sofie Høgestøl.

Se hele programmet for Verdensuken ved UiO

IfP- ansatte i media

Medieovervåkning følger  saker i nettmedier som omtaler Institutt for privatrett eller våre ansatte. Tjenesten er supplert av egenpublisert henvisning til utvalgte mediesaker fra papir- og etermedier.

Klikk her og les dagsferske saker

Publisering

Se siste publikasjoner fra våre forskere.

Ønsker du å få inn stoff til Torsdagsnytt?

Det er enkelt å få inn nyheter til TN: send en mail til torsdagsnytt@jus.uio.no. Mailen vil garantert nå redaksjonen og meldingen vil komme i neste nyhetsbrev.

Publisert 29. sep. 2022 14:24 - Sist endret 20. sep. 2023 05:32