Torsdagsnytt 22. desember 2022

Med UiOs julefilm ønsker TN-redaksjonen til alle sine lesere en riktig god jul og et godt nytt år!

Nyhetsbrevet er tilbake torsdag 5. januar 2023 .

Gratulerer med nytt Forskningssenter!

Universitetet i Oslo oppretter Forskingssenter for studier om den europeiske dimensjonen av norsk rett (EurNorRett) som skal utvikle kunnskap for bedre integrering av EØS-rett i norsk rett og søke å forstå de underliggende årsakene til feiltolkning av EØS-rett. Professor Ole-Andreas Rognstad skal lede senteret.

— Mangelfull integrering av EØS-retten gjelder på mange forvaltningsmessige områder, men har fått spesielt store konsekvenser på trygdeområdet. Vi vil styrke den rettsvitenskapelige forskningen og utdanningen slik at innholdet i EØS-retten er godt kjent i forvaltningen og på tvers av ulike rettsområder. Det vil disse to forskningssentrene bidra til, sier arbeids- og inkluderingsminister Marte Mjøs Persen.

Les artikkelen på Forskningsrådets nettside

Ny IT-avdeling på UiO

Fra 1. januar er den nye IT-avdelingen på UiO på plass. Både USIT og lokalt IT-ansatte fra flere enheter på UiO inngår i den nye avdelingen.

Den nye IT-avdelingen er opprettet for å være responsiv for de raske endringene innenfor både teknologi og måten vi jobber med teknologi på. Når IT på UiO er mer samlet enn tidligere, er overgang til nye løsninger og teknologier enklere og det vil alltid være nye oppgaver hvis gamle oppgaver utgår med endringer i teknologi og metodikk.

Les mer om den nye IT-avdelingen

Utlysninger i Forskningsrådet

Forskningsrådet lyser ut milder til ulike typer prosjekter med søknadsfrister 8. og 15. februar.

Utlysningene er nå oppdatert og du kan opprette søknad fra og med i dag, 20. desember.

Utlysningene med februar-fristen finner du her

Vitass-stillinger fra høsten 2023

Det lyses ut 2-3 stillinger (50% stilling) som vitenskapelig assistent ved IfP med oppstart høsten 2023. Søknadsfrist er 9. mars 2023 .

Stillinger som vitenskapelig assistent ved Institutt for privatrett - Institutt for privatrett (uio.no)

IfP- ansatte i media

Publisert 20. des. 2022 13:37 - Sist endret 20. des. 2022 13:37