Torsdagsnytt 5. januar 2023

Godt nytt år til alle ved IFP!

Bildet kan inneholde: sky, himmel, snø, trær

Foto: Mona Østvang Ådum/UiO

Nye stipendiater ved IFP

Vi ønsker velkommen til våre nye stipendiater

• King Men Teoh - tilknyttet EMPOWER prosjektet og Sustainability Law. Hun sitter i DMV, rom 227.
  • Oskar Emil Kornelius Dypvik - tilknyttet Skatterettsprosjektet og sitter i DMV, rom 201.
  • Kristoffer Grøndahl - Fri stilling og sitter i DMØ, 3. etg.

Knut Selmer Memorial lecture 2023 - Lawyers as Engineers, Designers and Architects

The Norwegian Association for Computers and Law (NFJE), Centre on Experiential Legal Learning (CELL) and the Norwegian Research Centre for Computers and Law (NRCCL) invite you to attend the Knut Selmer Memorial lecture. Read more.

Tid og sted: 18. jan. 2023 17:00–18:00, Kjerka, 2nd floor, Domus Media

Omvisninger i Aulaen for ansatte og studenter

Eiendomsavdelingen tilbyr alle ansatte og studenter på juridisk en 30 minutters omvisning i Universitetets aula i januar. Dette er en del av opplæringen til nye arrangementsverter.

Påmelding via nettskjema.

Første mann til mølla.

Erasmus+ Globalt mobilitetssamarbeid

Minner om årets utlysing for globalt mobilitetssamarbeid i Erasmus+ Global mobilitet i høyere utdanning. Mer om utlysningen og søknadsprosess.

Interesserte enheter må melde inn via nettskjema før 10.januar

IT-Kurs: "Hjelp - hvor er filene mine?"

Ønsker du å vite hvor og hvordan man kan lagre data på riktig vis? Forbereder du deg på overgang til "skyen" og ønsker oversikt over valgmulighetene? Tips og triks til god orden.

Tid og sted: 25. jan. 2023 13:00–14:00, Kurset blir holdt over Zoom

Mer om kurset og påmelding.

Bestillinger til arrangementer/seminarer

Vi minner om at administrasjonen må få beskjed i god tid dersom det skal gjøres bestillinger av varer eller tjenester. Vennligst send forespørsel om bestillinger senest 5 dager i forkant.

Rutinen er følgende: Vi sender bestillingen fra IFP - Bestillingen legges inn i bestillingssystemet. Bestillingen blir først sendt til budsjettansvarlig (BDM) for elektronisk godkjenning og deretter til leverandør. Ta høyde for at dette kan ta tid og kommer i tillegg til leverandørens leveringsfrist!

IfP- ansatte i media

Medieovervåkning følger  saker i nettmedier som omtaler Institutt for privatrett eller våre ansatte. Tjenesten er supplert av egenpublisert henvisning til utvalgte mediesaker fra papir- og etermedier.

Les dagsferske saker!

Publisering

Se siste publikasjoner fra våre forskere.

Ønsker du å få inn stoff til Torsdagsnytt?

Det er enkelt å få inn nyheter til TN: send en mail til torsdagsnytt@jus.uio.no. Mailen vil garantert nå redaksjonen og meldingen vil komme i neste nyhetsbrev.

Publisert 5. jan. 2023 15:33 - Sist endret 15. juni 2023 14:43