Torsdagsnytt 12. januar 2023

NFR tilbyr kurs i Horisont Europa

Norges forskningsråd tilbyr omfattende opplæring i Horisont Europa. Dette er kurs som passer for deg som er forsker, EU-rådgiver ved et universitet eller høgskole, jobber i næringslivet eller offentlig sektor og ønsker å få mer kunnskap om mulighetene i Horisont Europa.

Neste kurs/webinar vil bli holdt 23. januar kl 8:45-11:00

Kursene gir deg grundig opplæring i alle fasene i Horisont Europa fra prosjektsøking til rapportering etter avsluttet prosjekt. Det er gratis å delta, og kursene blir holdt av Europa Media og Sintef som har førstehåndskunnskap med å utvikle og lede vellykkede prosjekter innen Horisont Europa.

I tillegg til disse kursene, arrangerer vi flere webinarer og kurs relatert til Horisont Europa i løpet av våren. Følg derfor med på arrangementssiden for nye kurs og endringer/oppdatering av kurs.

Nytilsatte ved IfP fra januar 2023

• Lene Sommerfelt starter som ny stipendiat fra mandag 16. januar. Harald er veileder og hun får i første omgang kontorplass på Senter for Europarett (tidligere Mortens kontor)
  • Fire nye vitasser starter mandag 16. januar. Det er Sander Bøe Bertelsen (fri stilling);John-Harald Stillesby Levernes (fri stilling);  Frida Kvål Salberg (Circular Energy); Per Tandberg (LEVEL)
  • Anniken Kjällgren starter som vikar i administrasjonen fra 12. januar og engasjeres ut juni. Hun skal også hjelpe til litt på IOR, men mest hos oss. Anniken er kriminolog og var ferdig i fjor sommer.
  • Ingrid Westheim er vår nye student resepsjonist, hun deler posten med Kristina

Ledige stillinger som vitenskapelig assistent

Instituttet lyser ut studentstillinger med oppstart høsten 2023.

Felles søknadsfrist for studentstillingene ved alle instituttene ved Juridisk fakultet er 9. mars.

Se utlysningene

IfP- ansatte i media

Medieovervåkning følger  saker i nettmedier som omtaler Institutt for privatrett eller våre ansatte. Tjenesten er supplert av egenpublisert henvisning til utvalgte mediesaker fra papir- og etermedier.

Les dagsferske saker!

Publisering

Se siste publikasjoner fra våre forskere.

Ønsker du å få inn stoff til Torsdagsnytt?

Det er enkelt å få inn nyheter til TN: send en mail til torsdagsnytt@jus.uio.no. Mailen vil garantert nå redaksjonen og meldingen vil komme i neste nyhetsbrev.

Publisert 12. jan. 2023 14:54 - Sist endret 13. jan. 2023 09:47