Torsdagsnytt 4. mai 2023

Institutt for privatretts interne nyhetsbrev.

Bildet kan inneholde: påskeliljer, gress

Vår i universitetshagen. Foto: Mona

Prøveforelesninger for førsteamanuensisstillinger

15. og 16. mai vil det holdes tre prøveforelesninger over oppgitt emne "Juridisk metode i formueretten".

De tre som skal holde prøveforelesninger for førsteamanuensisstilling ved IFP er; Sverre Salvesen, Arne Tjaum og Johannes Hygen Meyer.

Se kunngjøring av tid og sted for prøveforelesningene!

Ny person i vår administrasjon

Vi ønsker velkommen til Silje Inés Andreassen Naranjo som nå er tilsatt som  seniorkonsulent. Hun vil ha en delt stilling, slik at hun vil arbeide både hos oss og på kommunikasjonsavd. i DJ.

Gjesteforsker

Esra Demir er gjesteforsker på SERI og vil være her tom 30. juni.

Hun er PhD kandidat fra Erasmus School of Law Erasmus University Rotter-dam, Nederland.

Representant i Europarådet

Vi gratulerer Tone Linn Wærstad som fom 1.1.23 er blitt utnevnt til å representere Norge i ECRI (Europarådet).

17-mai feiring

Det juridiske fakultet inviterer sine ansatte til mottagelse i Domus Academica på Nasjonaldagen.

Tid og sted: 17. mai 2023 10:30 - 13:00, Kollegieværelset, 1. etg. Domus Academica (Urbygningen)

Fakultetets tilsatte med familie ønskes velkommen til å feire dagen i Kollegieværelset med god utsikt til barnetoget på Karl Johans gate. Det blir enkel servering.

Vi gjør oppmerksom på at invitasjon eller ansattkort må medbringes og forevises ved inngangen. Inngang fra Universitetsplassen.

Invitasjon (PDF)

IFP i media

Medieovervåkning følger saker i nettmedier som omtaler Institutt for privatrett eller våre ansatte. Tjenesten er supplert av egenpublisert henvisning til utvalgte mediesaker fra papir- og etermedier.

Les dagsferske saker!

Publisering

Se siste publikasjoner fra våre forskere.

Arrangementsoversikt IFP

Se alle åpne arrangementer - Institutt for privatrett (uio.no)

Ønsker du å få inn stoff til Torsdagsnytt?

Det er enkelt å få inn nyheter til TN: send en mail til torsdagsnytt@jus.uio.no. Mailen vil garantert nå redaksjonen og meldingen vil komme i neste nyhetsbrev.

Publisert 4. mai 2023 15:43 - Sist endret 15. juni 2023 14:43