Torsdagsnytt 11. mai 2023

Institutt for privatretts interne nyhetsbrev.

Bildet kan inneholde: flagg, 17 mai, himmel, løv

Colourbox.com

Nye stipendiater

Vi ønsker velkommen til våre nye stipendiater Andrea Dahlum, Kirsten Lange og Simen McAdam Lium.

Andrea vil skrive om styremedlemmers erstatningsansvar etter aksjeloven og allmennaksjeloven § 17-1. Kirsten om oppfyllelsesavvik som tilskrives kreditor, mens Simen skriver om sluttavtaler, dvs. gjensidig bindende avtaler mellom arbeidsgiver og arbeidstaker som går ut på avslutning av et arbeidsforhold.

Alle har kontor i DMV, Andrea og Kirsten sitter på rom 201 og Simen på rom 303.

Prøveforelesninger for førsteamanuensisstillinger

15. og 16. mai vil det holdes tre prøveforelesninger over oppgitt emne "Juridisk metode i formueretten".

De tre som skal holde prøveforelesninger for førsteamanuensisstilling ved IFP er; Sverre Salvesen, Arne Tjaum og Johannes Hygen Meyer.

Se kunngjøring av tid og sted for prøveforelesningene!

17-mai feiring

Det juridiske fakultet inviterer sine ansatte til mottagelse i Domus Academica på Nasjonaldagen.

Tid og sted: 17. mai 2023 10:30 - 13:00, Kollegieværelset, 1. etg. Domus Academica (Urbygningen)

Fakultetets tilsatte med familie ønskes velkommen til å feire dagen i Kollegieværelset med god utsikt til barnetoget på Karl Johans gate. Det blir enkel servering.

Vi gjør oppmerksom på at invitasjon eller ansattkort må medbringes og forevises ved inngangen. Inngang fra Universitetsplassen.

Invitasjon (PDF)

IFP i media

Medieovervåkning følger saker i nettmedier som omtaler Institutt for privatrett eller våre ansatte. Tjenesten er supplert av egenpublisert henvisning til utvalgte mediesaker fra papir- og etermedier.

Les dagsferske saker!

Publisering

Se siste publikasjoner fra våre forskere.

Arrangementsoversikt IFP

Se alle åpne arrangementer - Institutt for privatrett (uio.no)

Ønsker du å få inn stoff til Torsdagsnytt?

Det er enkelt å få inn nyheter til TN: send en mail til torsdagsnytt@jus.uio.no. Mailen vil garantert nå redaksjonen og meldingen vil komme i neste nyhetsbrev.

Publisert 11. mai 2023 16:00 - Sist endret 15. juni 2023 14:43