Torsdagsnytt 17. august

Denne uken ble det holdt et vellykket miniseminar for vitasser og stipendiater! Her oppholdte de seg på Midtåsen selskapslokaler i Sandefjord der de ble servert deilig lunsj før faglig innhold ble presentert.

Kvinne til venstre holder foredrag foran flere mennesker som sitter rundt runde bord i et rom med veggtepper og to lysekroner i taket.

Seminaret ble holdt i vakre omgivelser på flotte Midtåsen. Foto: Silje Naranjo/UiO.

Miniseminar i Sandefjord

Førsteamanuensisene Trude Myklebust og Johannes Hygen Meyer holdt spennende foredrag for vitasser og stipendiater om hvordan man skriver gode oppgaver i rettsvitenskap og bruker ressursene sine på en god måte. Stipendiat Naomi Lintvedt holdt også et inspirerende innlegg der hun oppfordret dem til å beskytte sin egen tid og øve på å si "nei" til ulike forespørsler hvis det risikerer å gå utover egen skrivetid. Med utgangspunkt i egen masteroppgave, avsluttet vitass John-Harald Levernæs med tips til hvordan man kan jobbe med en tverrfaglig problemstilling og oppgave. Etter de faglige innleggene tok turen videre til Margrethes hytte der de spiste middag og skravlet til solen gikk ned.

Sandefjord

Seminar: Midler fra Forskningsrådet

Det forskningsadministrative nettverk ved JUS (FANE-JUS) inviterer vitenskapelige ansatte til seminar for de som ønsker å søke midler fra Forskningsrådet i år (eller i nær fremtid). Hovedtema for seminaret er hvordan søke og få midler fra Forskningsrådet. Seminaret er primært for førstegangssøkere, men passer også for de som en ønsker en oppfriskning.

Seminaret er 27. september kl. 10:00 - 14:00 i rom 8113, Domus Juridica.

Frist for påmelding er 11. september. Du kan melde deg på her. Det serveres lunsj på stedet, og arrangørene trenger derfor bekreftelse om dere vil delta fysisk eller på zoom.

Ta kontakt med Randi Rørlien for eventuelle spørsmål.

Meet fellow colleagues for lunch the 28. August!

En sirkel av hender i ulike hudfarger som griper tak i druer i midten av et trebord med andre matskåler rundt.
Enjoy a tasty meal with colleagues. Photo: Syda Productions/Colourbox.

The Faculty Committee for Equality and Diversity (Likestillings- og mangfoldsutvalget, LiMU) invites all researchers with an international background to a lunch meeting where they can get to know each other and share their experiences as researchers at the Faculty of Law. All researchers, regardless of how long they have stayed in Norway, are welcome to join!

Lorelou Desjardins will hold her presentation "How to understand Norwegians? A crash course" followed by a discussion and feedback to LiMU.

Time and place: 28. August 2023, 12:00 - 2:00 PM at Domus Juridica meeting room 8113.

Please register here by 21. August.

IFP i media

Medieovervåkning følger saker i nettmedier som omtaler Institutt for privatrett eller våre ansatte. Tjenesten er supplert av egenpublisert henvisning til utvalgte mediesaker fra papir- og etermedier.

Les dagsferske saker!

Publisering

Se siste publikasjoner fra våre forskere.

Arrangementsoversikt IFP

Se alle åpne arrangementer - Institutt for privatrett (uio.no)

Ønsker du å få inn stoff til Torsdagsnytt?

Det er enkelt å få inn nyheter til TN: send en mail til torsdagsnytt@jus.uio.no. Mailen vil garantert nå redaksjonen og meldingen vil komme i neste nyhetsbrev.

Publisert 17. aug. 2023 17:41 - Sist endret 22. aug. 2023 09:08