Torsdagsnytt 14. september

Husk å melde deg på oppstartskonferansen til EURNOR innen 20. september!

Bildet kan inneholde: blå, skulptur, statue, elektrisk blå, begivenhet.

Se innslag fra nasjonale og internasjonale aktører på oppstartskonferansen til EURNOR den 9. oktober. Foto: Marian Vejcik/Colourbox.

​​​​

Minner om frist til oppstartskonferanse EURNOR

Fristen for å melde seg på oppstartskonferansen er 20. september.

Se arrangementets fulle program.

Tid og sted: 9. oktober kl. 09:00-16:00 i Den Gamle Festsal, Domus Academica.

Påminnelse om påmelding: Boksamtale med Astrid Iversen

Bokforside med tekst: Astrid Iversen, Intercreditor Equity in Sovereign Debt Restructuring".
Boksamtalen finner sted 19. september i Kjerka, Domus Media Vest. Illustrasjon: UiO.

Påmeldingsfristen til boksamtale med Astrid Iversen går ut i morgen 15. september.

Husk at påmeldingen gjelder både for fysisk og digitalt oppmøte.

Tid og sted: 19. september kl. 14:00-15:30 i Kjerka, Domus Media Vest.

NARF: Årsmøte i dag 14. september

Fra kl. 17:00 holder Norsk Arbeidsrettslig Forening (NARF) sitt 42. ordinære årsmøte i Kjerka på Domus Media.

Veiledning for å se agenda for møte finner du på NARF sine nettsider. Det blir faglige innslag, mingling og mat i lokalet. Det kreves ingen påmelding, så kom gjerne innom dersom du har tid.

Arrangører: Arbeidsrettgruppen og NARF.

Påmeldingsfrist til paneldiskusjon

Ikke gå glipp av paneldiskusjonen om Irma Mignon-dommen som fyller 100 år.

Tid og sted: 25. september kl. 16:00-17:30 i Kjerka, Domus Media Vest.

Påmeldingsfristen går ut 19. september.

Midtveisevaluering for Knut Sande

I slutten av september er det midtveisevaluering for stipendiat Knut Sande som presenterer sitt doktorgradsprosjekt "Sensur og revisjon av avtalte ansvarsbegrensninger i kommersielle kontraktsforhold".

Tid og sted: 29. september kl. 10:00-12:00 i Lødrups kjeller, Domus Media Vest.

PhD-seminar med forskergruppen Bærekraftsrett

Forskergruppen Bærekraftsrett inviterer til PhD-seminar. Hovedtema for seminaret er tverrfaglighet i jus og bærekraftig verdiskaping. Seminaret passer for PhD-kandidater og vitenskapelige ansatte med interesse for tema.

Tid og sted: 16.-20. oktober kl. 09:30-16:00, Kjerka/Lødrups kjeller, Domus Media Vest/Zoom.

Frist for påmelding: 2. oktober (fysisk oppmøte) og 9. oktober (digitalt oppmøte).

Faglunsj med SODI

telefon, hånd, illustrasjon av koding i bakgrunn.
Hvordan kan jus og teknologi bidra til sikker bruk av elektronisk identitet? Foto: Colourbox.

Det tverrfaglige forskningsprosjektet Societal security and digital identities (SODI) inviterer til faglunsj 18. oktober. Thea Aarseth, leder for juridisk avdeling i Bits og Unn-Merete Myrseth, teamleder for DSOP vil snakke om samtykkebasert lånesøknad og utfordringene som følger med farene for svindel.

Tid og sted: 18. oktober kl. 12:00-13:00, Zoom.

Påmeldingsfrist er 16. oktober.

Frist for å søke midler går ut 15. september

UiO:Demokrati utlyser midler til større tverrfaglige forskergrupper. Forskergruppene må være tilknyttet minst to ulike fakulteter i tråd med satsingens tverrfaglige ambisjoner.

Satsingen lyser ut midler til tre til fem forskergrupper, med to til seks millioner NOK per prosjekt.

Se krav til søknaden og hvordan man søker på UiO:Demokratis hjemmesider.

Fristen går ut 15. september 2023.

Stortinget, demonstrasjon, folkemengde, blå kveldshimmel, plakater.
Bli en del av universitetets nye tverrfaglige satsing, UiO:Demokrati! Foto: UiO.

Minner om lunsjseminar med Dunia Brunner

Dunia Brunner presenterer sin doktoravhandling "Towards a sustainable circular economy in Switzerland - Systemic and prospective analysis of the contributions and limitations of the legal framework" på digitalt lunsjseminar.

Tid og sted: 21. september kl. 12:00-13:00, Zoom.

Arrangementet er åpent for alle interesserte.

IFP i media

Medieovervåkning følger saker i nettmedier som omtaler Institutt for privatrett eller våre ansatte. Tjenesten er supplert av egenpublisert henvisning til utvalgte mediesaker fra papir- og etermedier.

Les dagsferske saker!

Publisering

Se siste publikasjoner fra våre forskere.

Arrangementsoversikt IFP

Se alle åpne arrangementer - Institutt for privatrett (uio.no)

Ønsker du å få inn stoff til Torsdagsnytt?

Det er enkelt å få inn nyheter til TN: send en mail til torsdagsnytt@jus.uio.no. Mailen vil garantert nå redaksjonen og meldingen vil komme i neste nyhetsbrev.

Publisert 14. sep. 2023 13:35 - Sist endret 14. sep. 2023 13:51