Torsdagsnytt 5. oktober

Påmelding til sluttkonferansen for forskergruppen Fremtidsrettede bærekraftige nordiske forretningsmodeller, er nå åpen!

vinter, tre, snø, fjell, skispor

Konferansen holdes 14.-15. desember 2023. Foto: Gry Thunes/Colourbox.

​​​​

Sluttkonferanse for forskergruppe i UiO:Norden

Forskergruppen Fremtidsrettede bærekraftige nordiske forretningsmodeller holder i desember en sluttkonferanse der de vil reflektere og feire forskningsarbeidet de siste fire årene. I den anledning arrangeres det en workshop, boklansering, akademiske presentasjoner og en jazz-konsert! Forskergruppen har vært en del av forskningssatsingen UiO:Norden.

Se programmet og meld deg på! Konferansen er åpen for alle interesserte, inkludert studenter.

Tid og sted: 14.-15. desember kl. 09:00-13:00 i Professorboligen.

Påmeldingsfrist: 1. desember.

Hvilken fremtid har Gudbrandsdalsosten?

Les Sander Bøe Bertelsens debattinnlegg i Nationen! Innlegget drøfter brunostens mulighet for å få en beskyttet betegnelse.

Bertelsen er vitenskapelig assistent ved instituttet, og skriver masteroppgave om beskyttelsen av geografiske betegnelser i EU, EØS, og Norge.

Bli med på morgentrim med Eivind Roll!

Eivind Roll stiller opp for Verdensdagen for psykisk helse med morgentrim!

Morgentrimmen er 10. oktober kl. 09:00-09:20 på takterrassen, i 8. etasje i DJ. Hvis det regner flyttes trimmen til rom 8113.

Registrer deg i nettskjema.

Mann, treningsklær, treningsutstyr, lilla bakgrunn.
Sett av tid i kalenderen og bli med på morgentrim sammen med kollegaer! Foto: Eivind Roll/UiO.

Midtveisevaluering for Mona Naomi 19. oktober

Stipendiat Mona Naomi Lintvedt presenterer sitt Ph.D.-prosjekt "Perspectives on privacy in human-robot interaction"

Tid og sted: 19. oktober kl. 10:00-11:30 i Kjerka, Domus Media Vest.

Førsteamanuensis Sverre Salvesen tiltrer 9. oktober

Salvesen vil ha kontor i rom 208 i Domus Media Vest.

IFP i media

Medieovervåkning følger saker i nettmedier som omtaler Institutt for privatrett eller våre ansatte. Tjenesten er supplert av egenpublisert henvisning til utvalgte mediesaker fra papir- og etermedier. Se flere saker.

Publisering

Se siste publikasjoner fra våre forskere:

Arrangementsoversikt IFP

Se alle åpne arrangementer - Institutt for privatrett (uio.no)

Ønsker du å få inn stoff til Torsdagsnytt?

Det er enkelt å få inn nyheter til TN: send en mail til torsdagsnytt@jus.uio.no. Mailen vil garantert nå redaksjonen og meldingen vil komme i neste nyhetsbrev.

Publisert 5. okt. 2023 13:20 - Sist endret 21. apr. 2024 10:44