Torsdagsnytt 23. november

Geir Woxholth har fylt 70 år og på onsdag var det flott markering i Viggo Hagstrøm sal!

Fire personer står sammen ved siden av hverandre foran rød vegg.

Til hyllest for jubilanten Geir Woxholth (t.h.) mottok han festskriftet "Juss og mangfold" på sin 70-årsfeiring. Foto: Silje Naranjo/UiO.

Påminnelse om å avslutte reiseregninger, utgiftsrefusjoner og stipend

Se oversikt over frister for innlevering av reiseregninger, utgiftsrefusjoner og stipend for 2023.

Gi din stemme i fakultetsstyrevalget!

Kandidatene i de ulike gruppene i fakultetsstyret er publisert på valgsidene:

Gjør deg kjent med kandidatene i din stemmerettsgruppe!

Gi din stemme!

Fakultetsstyrevalget gjennomføres elektronisk gjennom evalg.uio.no 21. november til 30. november.

Cast your vote for the Faculty Board election!

You may cast your vote in the upcoming elections for your representative for the Faculty Board by evalg.uio.no between 21. november and 30. november.

The candidate's presentation can be read here:

Cast your vote!

Digitale Teams-kurs med IT-avdelingen

Logo: Microsoft Corporation, Public domain, via Wikimedia Commons.

Har du lurt på hvordan du skal bruke Teams? Nå har du anledningen til å delta på digitale kurs om Teams ledet av IT-avdelingen ved UiO!

Det første kurset passer for nybegynnere og andre som ønsker oppfriskning av Teams-kunnskapene sine. Det andre kurset fokuserer på mer avansert bruk av Teams som administrator. Begge kursene er relevante for UiO-ansatte i ulike roller, enten du er administrativ eller vitenskapelig ansatt.

Markering av Geir Woxholths 70-årsdag

Det ble en velfortjent og fin markering av Geirs 70-årsdag med overrekkelse av et innholdsrikt festskrift på onsdag 22. november. Han har vært en viktig bidragsyter innen undervisning, forskning og formidling i store deler av sitt yrkesaktive liv, samtidig som han har vært en lojal og god kollega, forteller instituttleder Margrethe Buskerud Christoffersen. I tillegg til taler som hyllet Geirs akademiske karriere og kollegaskap, ble nydelige blomsterbuketter overrakt til både jubilanten og redaksjonen av redaksjonssjef Robert Christian Halle fra Gyldendal Rettsdata.

Geir Woxholth 70 år

Ukens påminnelser:

eID i offentlig forvaltning: Sårbarhet, risiko og løsninger

Meld deg på seminaret eID i offentlig forvaltning: Sårbarhet, risiko og løsninger!

Tid og sted: 27. november kl. 13:00-16:00 i Domus Bibliotheca.

Halvdagsseminar om EU-kommisjonens "IP Action Plan"

Fristen går ut 1. desember!

Se hele programmet for halvdagsseminaret.

Arrangementet er åpent for alle interesserte.

Tid og sted: 11. desember kl. 09:00-12:30 i Kjerka, Domus Media Vest.

Futuring Nordics: on a path to sustainability?

Konferansen er åpen for alle interesserte og arrangeres både fysisk og på Zoom.

Tid og sted: 14.-15. desember kl. 09:00-13:00 i Professorboligen/Forskningsparken/Zoom.

Påmeldingsfrist: 1. desember.

Forskningsbaserte innkjøpskontrakter kan bidra til bærekraft

Fire aktører tilknyttet UiO og Institutt for privatrett har skrevet et debattinnlegg om hvorfor det lønner seg å inngå forskningsbaserte innkjøpskontrakter i UH-sektoren.

Les debattinnlegget på Khrono.no.

IFP i media

Medieovervåkning følger saker i nettmedier som omtaler Institutt for privatrett eller våre ansatte. Tjenesten er supplert av egenpublisert henvisning til utvalgte mediesaker fra papir- og etermedier. Se flere saker.

Publisering

Se siste publikasjoner fra våre forskere:

Arrangementsoversikt IFP

Se alle åpne arrangementer - Institutt for privatrett (uio.no)

Ønsker du å få inn stoff til Torsdagsnytt?

Det er enkelt å få inn nyheter til TN: send en mail til torsdagsnytt@jus.uio.no. Mailen vil garantert nå redaksjonen og meldingen vil komme i neste nyhetsbrev.

Publisert 23. nov. 2023 14:14 - Sist endret 23. nov. 2023 14:22