Torsdagsnytt 30. november

Bli med på SODIs juleavslutning 20. desember!

Illustrasjon av fingre, koding, digitalitet og "security" uthevet i rødt.

Hør på spennende presentasjoner om SODIs arbeid det siste året. Illustrasjonsbilde: Colourbox.

Ha ansattkortet ditt lett tilgjengelig 11. desember

Mandag 11. desember vil Nobel Peace Prize Forum avholdes i Universitetets Aula. Politiet vil stenge og kontrollere adkomsten til hagen og Universitetsplassen. Ansatte må vise ansattkort for å slippe inn på området. Dette vil gjelde kl. 07.00-13.00.

Bruk og misbruk av elektronisk identifikasjon

Bli med på seminar og juleavslutning med SODI!

Forskningsprosjektet Samfunnssikkerhet og digitale identiteter (SODI) inviterer alle samarbeidspartnere og andre interesserte til seminar med presentasjoner av utvalgte problemstillinger prosjektgruppa har jobbet med i 2023. Det serveres pizza og drikke!

Arrangementet er gratis og åpent for alle.

Tid og sted: 20. desember kl. 12:45-16:00 i Kjerka, Domus Media Vest.

Påmeldingsfrist: 11. desember.

Nye ansatte på IFP etter årsskiftet

• Kristin Koren Viksjø er ansatt som seniorkonsulent i administrasjonen fra 01.01.2024. Hun overtar stillingen etter Mona Østvang Ådum som fratrer 31.12.2023.
  • Petter Omland er ansatt som stipendiat på SODI fra 01.02.2024.
  • Guro Bøe Linnet og Simen Hammersvik er ansatt som stipendiater på EURNOR fra 04.03.2024.

Ukens påminnelser:

Halvdagsseminar om EU-kommisjonens "IP Action Plan"

Se hele programmet for halvdagsseminaret.

Arrangementet er åpent for alle interesserte.

Tid og sted: 11. desember kl. 09:00-12:30 i Kjerka, Domus Media Vest.

Påmeldingsfrist: 1. desember.

Futuring Nordics: on a path to sustainability?

Konferansen er åpen for alle interesserte og arrangeres både fysisk og på Zoom.

Tid og sted: 14.-15. desember kl. 09:00-13:00 i Professorboligen/Forskningsparken/Zoom.

Påmeldingsfrist for fysisk oppmøte er 4. desember og frist for digitalt oppmøte 13. desember.

Tillitsskapende klarering: Kompetanse, mangfold og rettferdighet

Hvordan tolke PSTs trusselvurdering i praksis i politiet? Og hvordan vekte sikkerhet, kompetanse, mangfold og tillit i befolkningen opp mot hverandre?

Se programmet for Tillitsskapende klarering: kompetanse, mangfold og rettferdighet.

Tid og sted: 18. desember kl. 13:00-15:00 i Kjerka, Domus Media Vest.

Påmeldingsfrist: 13. desember.

UiOs nye cateringavtale har fått omtale i Uniforum

Kvinne står med cateringboks med tekst "kreativ creating".
Mange ansatte melder om uheldige leveranser siden cateringavtalen ble innført. Foto: Ola Gamst Sæther/Uniforum.

Uniforum melder om at den nye cateringavtalen ved UiO får kritikk av de ansatte.

Du kan lese hele saken på Uniforum.no.

Konkurransetilsynets feilvurderinger

Professor Erling Hjelmeng har sammen med professor Øystein Foros ved NHH skrevet et debattinnlegg i Dagens Næringsliv om det de mener er Konkurransetilsynets feilvurderinger av forlagenes bruk av Bokbasen.

Les hele debattinnlegget i DN.

IFP i media

Medieovervåkning følger saker i nettmedier som omtaler Institutt for privatrett eller våre ansatte. Tjenesten er supplert av egenpublisert henvisning til utvalgte mediesaker fra papir- og etermedier. Se flere saker.

Publisering

Se siste publikasjoner fra våre forskere:

Arrangementsoversikt IFP

Se alle åpne arrangementer - Institutt for privatrett (uio.no)

Ønsker du å få inn stoff til Torsdagsnytt?

Det er enkelt å få inn nyheter til TN: send en mail til torsdagsnytt@jus.uio.no. Mailen vil garantert nå redaksjonen og meldingen vil komme i neste nyhetsbrev.

Publisert 30. nov. 2023 14:39 - Sist endret 9. mars 2024 18:29