Torsdagsnytt 1. februar

I forrige uke ble det arrangert en velfortjent feiring av Geir Woxholths 70-årsdag som var i oktober!

Flere mennesker samlet i et auditorium, to kvinner foran snakker.

Flere engasjerte kollegaer presenterte faglig innhold ved første del av seminaret til ære for Geir Woxholth. Foto: Kristin Koren Viksjø.

Seminar for Geir Woxholth som fylte 70 år i oktober

25. januar var det feiring med seminar for jubilanten Geir Woxholth som fylte 70 år i oktober! Seminaret ble holdt i Auditorium 13 i DM der flere kollegaer holdt faglige innledninger før turen gikk videre til middag på det staselige Vitenskapsakademiet.

Ny stipendiat

Torsdag 1. februar starter Petter Omland. Petter er tilsatt på SODI og vil første måned sitte på Jukkas kontor i DMV. Deretter får han plass sammen med Vebjørn på 227A.

Ledig kontorplass

I februar og mars er kontoret til Daksha (ved siden av Anders) ledig. Om noen av stipendiatene på flermannskontor ønsker å låne det kan dere ta kontakt med Eli.

Trude Myklebust flytter til IOR

Postdoktor Trude Myklebust går fra 1. februar over til IOR og har fått kontorplass i DB.

Si din mening om IT-tilbudet på UiO!

I januar i fjor fikk UiO en ny IT-organisasjon. Målet med organisasjonen var å gi alle på UiO et bedre IT-tilbud, gi bedre support og være mer lydhøre for ønsker og tilbakemeldinger. Nå ønsker IT-avdelingen å høre din mening! Mer om undersøkelsen finner du på IT-avdelingens nettsider.

Brukerundersøkelsen er åpen fra 30. januar til 6. februar.

Gå til brukerundersøkelsen

Kollasj av skjermdumper av en brukerundersøkelse på UiO.
Er du fornøyd med IT-tilbudet? Ta undersøkelsen i dag! Foto: UiO.

The Stockholm-Oxford Doctoral Research Conference

The Stockholm Centre for Commercial Law at the Faculty of Law, Stockholm University, extends an invitation to a research conference for doctoral candidates on the 18th – 19th of September 2024 at Christ Church College, Oxford.

This conference is part of the collaboration between the Nordic universities and is jointly organized with the Institute of European and Comparative Law (IECL), Faculty of Law, University of Oxford.

The invitation is extended to doctoral candidates from Nordic universities whose research projects revolve around commercial law in a broad sense. Participants from this year's Oxford IECL Research Masterclass are also invited to the seminar.

See more information about the conference and how to register. Deadline for registration is 20th of June.

Time and place: 18.-19. september 2024 at Christ Church College, Oxford, England.

Hold av datoer for Nordisk panterettssymposium!

Den 17.-18. oktober inviterer Oslo senter for kommersiell rett til Nordisk panterettssymposium i Oslo. Senteret håper alle som driver med panterett på nordiske universiteter og høyskoler setter av tid i kalenderen til å delta på symposiet!

Se nærmere informasjon om Nordisk panterettssymposium.

Tid og sted: 17.-18. oktober 2024, Universitetet i Oslo, Karl Johans gate 47 i Oslo.

Søk om penger til studiereiser eller annen nordisk aktivitet

Letterstedtska föreningen deler ut midler til ansatte ved Nordiske universiteter og høyskoler våren og høsten 2024. Se mer informasjon om midlene og søknadsskjema.

Søknadsfrist for våren er 15. februar 2024 og 15. september 2024 for høsten.

Hybrid lunsjseminar med Bærekraftsrett

Bærekraftsrett inviterer alle interesserte til det hybride lunsjseminaret "Corporations as human rights duty bearers: recent developments from the African continent"

Tid og sted: 15. februar kl. 12:00-13:00 i Lødrups kjeller/Zoom.

Minner om

Seminar og boklansering med Bærekraftsrett

Bli med på boklansering av "International Law and Environmental Peacebuilding" i Kjerka.

Tid og sted: 1. mars kl. 09:00-12:30 i Kjerka Domus Media Vest/Zoom.

Påmeldingsfrist: 21. februar.

IFP i media

Medieovervåkning følger saker i nettmedier som omtaler Institutt for privatrett eller våre ansatte. Tjenesten er supplert av egenpublisert henvisning til utvalgte mediesaker fra papir- og etermedier. Se flere saker.

Publisering

Se siste publikasjoner fra våre forskere:

Arrangementsoversikt IFP

Se alle åpne arrangementer - Institutt for privatrett (uio.no)

Ønsker du å få inn stoff til Torsdagsnytt?

Det er enkelt å få inn nyheter til TN: send en mail til torsdagsnytt@jus.uio.no. Mailen vil garantert nå redaksjonen og meldingen vil komme i neste nyhetsbrev.

Publisert 1. feb. 2024 14:16 - Sist endret 1. feb. 2024 14:16